عرضه انبوه ضدعفونی کننده های ایرانی مبتنی بر فناوری نانو

شرکت کیتوتک (کیفیت تولید تکاپو) در سال ۱۳۸۳ از یک موسسه تحقیقاتی که بر روی بیوپلیمرهای دریایی و کاربرد پزشکی آن‌ها مطالعه می‌کرد، توسعه یافت و تأسیس شد. کیتوتک یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزهٔ فناوری‌ نانو است که در زمینه‌ ارائهٔ روش‌های درمانی با استفاده از فناوری ‌نانو فعالیت دارد.

ضدعفونی‌کننده‌های کیتوتک با برند «سیلوسپت»، برپایه فناوری نانوکلوئید نقره طراحی و تولید شده‌اند. این محصولات با از بین بردن طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زا جهت جلوگیری از انتشار و گسترش انواع بیماری‌های عفونی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این ضدعفونی‌کننده‌ها در مصارف عمومی و ضدعفونی کنندگی انواع زخم‌ها، سوختگی‌های نوع اول، دوم و سوم، آماده‌سازی سطوح تحت جراحی، شستشوی دست در محیط‌های بیمارستانی، ضدعفونی‌کننده سطوح بیمارستانی، ضدعفونی‌کننده سطوح تجهیزات و ابزارآلات کاربرد دارد.

این محصولات فاقد سمیت سیستمیک و سلولی، تحریک‌زایی و سمیت حاد استنشاقی هستند و همچنین براساس نتایج تست تعیین میزان دوز، غلظت ماده مؤثره آن‌ها در محدوده کاملاً ایمن گزارش شده است.

ماده اصلی در محصولات سیلوسپت، نانوذرات نقره است که فعالیت ضدمیکروبی آن چند صد برابر فلز نقره در حالت عادی است و توانایی از بین بردن بسیاری از عوامل بیماری‌زا را دارند. این محصولات آلودگی‌های سطوح آسیب‌پذیر بدن مانند زخم، محل تزریق و سطوح مختلف فضای زندگی مانند بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهند.

محصول دیگر کیتوتک جعبه‌های کمک‌های اولیه است که از جمله وسایل ضروری در زمان وقوع حوادث است که پیش از رسیدن اورژانس و یا رساندن مصدوم به مراکز درمانی موردنیاز بوده و می‌تواند جان انسان‌ها را نجات داده و از بروز آسیب بیشتر پیشگیری کند. جعبه کمک‌های اولیهٔ شرکت کیتوتک حاوی تجهیزات بهداشتی آنتی‌باکتریال ساخته شده با کمک فناوری نانو از جمله محصولات ضدعفونی‌کننده، بندآورنده خونریزی، محصولات ترمیم زخم و باند سوختگی، چسب‌ها و بانداژ‌ها و ابزارها است.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام شرکت کیتوتک (کیفیت تولید تکاپو) با محصولات این شرکت بیشتر آشنا شوید.