تولید انواع پاک‌کننده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های نانویی و ارگانیک در کشور

ستاره تابان پاک شرکتی دانش‌بنیان و نانویی است که در سال ۱۳۹۰ تأسیس و به بهره‌برداری رسید. این شرکت در حال حاضر دارای ۱۵ محصول دانش‌بنیان دارای گواهی‌نامه نانو از ستاد توسعه فناوری نانو است. تمامی محصولات تولیدی این شرکت دارای ثبت اختراع بوده و اقلام بهداشتی آن دارای مجوز از کمیته نانو بهداشت و سازمان غذا و داروی ایران است. این شرکت در سال‌های ابتدایی فعالیت خود اقدام به تولید صنعتی انواع پاک‌کننده‌های نانوامولسیون ارگانیک خانگی، صنعتی و خودرویی کرده است.

اسپری پاک‌کننده چرم، اسپری پاک‌کننده پارکت، اسپری پاک‌کننده فرش و موکت، محلول زمین‌شوی، محلول پاک‌کننده چندمنظوره، اسپری پاک‌کننده و براق‌کننده چوب، محلول پاک‌کننده سینک ظرف‌شویی، اسپری پاک‌کننده انواع شیشه، اسپری پاک‌کننده عینک، اسپری پاک‌کننده صفحات نمایش، اسپری پاک‌کننده موتور خودرو، اسپری پاک‌کننده لاستیک، اسپری پاک‌کننده داشبورد و اسپری پاک‌کننده بدنه خودرو از جمله محصولات این شرکت است که در چهار ردهٔ خانگی، صنعتی، خودرویی و ملزومات دارویی قابل دسته‌بندی هستند.

در تولید این محصولات از عصاره گیاهان و روغن‌های گیاهی استفاده شده است و عدم استفاده از مواد شیمیایی و غیرالکلی بودن این محصولات و به‌ویژه استفاده از فناوری نانو موجب شده محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان نسبت به سایر محصولات موجود در بازار علاوه بر افزایش کارایی، عدم حساسیت پوستی و عدم سمیت را نیز به همراه داشته باشند.

کاربرد نانومواد در تولید این محصولات موجب شده کشش سطحی و زاویه تماس و میزان مواد مصرفی کاهش یابد و افزایش قابل توجه و کاملاً مشهودی در کارایی و تمیزکنندگی ایجاد شود.

به گفته مسئولان شرکت از جمله کاربردهای این محصولات در صنعت الکترونیک است. ویژگی‌های خاص این محصولات موجب می‌شود که پاک‌سازی پنل‌های تلویزیون و بردهای الکترونیک بدون آسیب به این قطعات انجام شود. محصول نانوامولسیون پاک‌کننده صفحه نمایشگر ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی در سال ۱۳۹۰ در منطقه آزاد انزلی برای اولین بار به تولید انبوه رسیده است.

محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطح نانوارگانیک 4eco محصول دیگر شرکت ستارۀ تابان است. این محلول دارای خاصیت آنتی‌باکتریال و آنتی‌وایرال است و در مدت یک دقیقه باکتری و قارچ‌ها و در مدت زمان ۳۰ ثانیه ویروس‌ها را از بین می‌برد. در ساخت این ضدعفونی‌کننده همچون سایر محصولات ستارۀ تابان پاک، هیچ‌گونه ماده شیمیایی به کار نرفته بلکه از عصارۀ گیاهان و مواد طبیعی استفاده شده است. این محلول بر پایۀ آب بوده و دوست‌دار محیط‌زیست و سازگار با پوست است. نداشتن عوارض مخرب شیمیایی برای انسان و محیط‌زیست از جمله مزایای رقابتی مهم محصولات نانویی شرکت ستاره تابان پاک است. فاقد الکل و گیاهی بودن، استفاده از فناوری نانو و عدم نیاز به مواد اولیه وارداتی از دیگر مزایای رقابتی این محصولات است.

شرکت ستاره تابان پاک تاکنون استاندارد خوداظهاری کارخانه‌ای را از استاندارد گیلان، مجوز بهره‌برداری صنعتی را از سازمان منطقه آزاد انزلی و تاییدیه‌های مدیریتی و محیط زیستی را از agr آلمان و سوئد برای محصولات خود دریافت کرده است.

میزان تولید سالانه محصولات این شرکت ۵۰۰ تن و میزان فروش آن ۴۰۰ تن است و به‌واسطهٔ این فعالیت تولیدی تاکنون برای ۲۳ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

شرکت‌های خدماتی و سرویس‌دهی به منازل و صنایع، شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های پخش ملزومات پزشکی از جمله طرف‌های قرارداد برای عرضه محصولات شرکت ستارهٔ تابان پاک هستند.

شما می‌توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت ستاره تابان پاک با محصولات این شرکت بیشتر آشنا شوید.