روزهای بارانی با نانواسپری آبگریزکننده ایرانی

شرکت نانوپاد شریف اسپری آبگریزکننده برای سطوح مختلف تولید کرده که برای استفاده در روزهای بارانی بسیار مناسب است. این اسپری‌ها برای انواع سطوح نظیر شیشه، سرامیک و همچنین فلزات تولید شده است. با این فناوری، شیشه و بدنه خودرو در روزهای بارانی عملکرد بهتری خواهند داشت.

باران در کنار مزیت‌ها و جاذبه‌هایی خود ، چالش‌هایی نیز به همراه دارد. خیس شدن شیشه خودرو و لکه گرفتن سطوح از جمله اثرات جانبی باران است. شرکت نانوپاد شریف اسپری آبگریز کننده سطح تولید و به بازار عرضه کرده است.

یکی از محصولات این شرکت اسپری آبگریزکننده بدنه خودرو است که در آن از نانومواد استفاده شده است. با استفاده از این اسپری آبگریزکننده، سطح بدنه خودرو به مدت طولانی‌تری تمیز باقی می‌ماند و رطوبت هوا آسیب کمتری به بدنه خودرو وارد می‌کند. همچنین آلاینده‌های محیط نظیر لکه‌های چربی، غبار هوا، فضولات اسیدی پرندگان و همچنین شیره درختان که می‌تواند به بدنه خودرو آسیب بزند، با وجود این نانوپوشش در بدنه خودرو، اثر کمتری روی خودرو خواهد داشت. در صورت استفاده از این اسپری، برای تمیز کردن بدنه خودرو به مواد شوینده نیاز نبوده و تنها با آب و دستمال بدنه خودرو قابل تمیز کردن است. براساس اطلاعات درج شده در سایت این شرکت، اثر این اسپری تا ۲۴ روی بدنه خودرو باقی می‌ماند.

شرکت نانوپاد شریف محصول مشابهی نیز برای شیشه‌ها ارائه کرده است. این شرکت اسپری ویژه آبگریزکردن سطح شیشه تولید کرده که منجر به افزایش زاویه تماس قطره با سطح شیشه شده که این موضوع منجر به غلتیدن قطران باران از سطح شیشه می شود. با این کار شیشه‌ها در روزهای بارانی دید بهتری داشته و همچنین غلتیدن قطرات موجب شستن آلودگی‌ها از سطح شیشه می شود. استفاده از این اسپری موجب محافظت بیشتر در برابر پرتوهای فرابنفش می‌شود. یکی از مزیت‌ها دیگر این نانوپوشش روی سطح شیشه آن است که مانع از سائیدگی سطح شیشه در اثر برخورد ریزگردها با آن می‌شود.

شرکت نانوپاد شریف برای نمای ساختمان و سطوح آجری و سیمانی و همچنین چوب، پارچه و منسوجات نیز اسپری آبگریزکننده تولید کرده است.

لازم به ذکر است که سال گذشته شرکت گلنور، یکی از فعالان حوزه برق و روشنایی از محلول‌های آبگریز شرکت نانوپاد شریف برای بهبود عملکرد چراغ‌های روشنایی آزادراه‌ها استفاده کرده بود. نانوپاد شریف از فناوری مشابهی در اجاق‌گازهای شرکت اسنوا نیز استفاده کرده است.