عرضه دستگاه ایرانی نانولایه نشانی غوطه‌وری برای صنایع مختلف

شرکت آدیکو دستگاه لایه‌نشانی غوطه‌وری به بازار عرضه می‌کند که  قادر است برای انواع آزمون‌های آزمایشگاهی، ویفرهای نیمه‌هادی‌ها، فوتورزیست‌ها، لایه‌نشانی از سل-ژل‌ها، تولید حسگرها، ترانزیستورهاى اثر میدان و همچنین تولیدLED‌ها استفاده شود.

شرکت‌های تولیدکننده انواع شیشه‌های ضد انعکاس، تولیدکنندگان لنز و سیستم‌های روشنایی، گروه‌های فعال در حوزه بوردهای مدار چاپی ویفرهای نیمه‌هادی از جمله مشتریان هدف این فناوری هستند. از مزیت‌های این فناوری می‌توان به خروجی بالا، کیفیت مطلوب محصول نهایی، هزینه کم و تکرارپذیری بالا اشاره کرد.

روش لایه‌نشانی غوطه‌وری یکی از قدیمی‌ترین روش‌‌های پوشش‌‌دهی است و امروزه نیز به عنوان یک روش تجاری پرکاربرد در اعمال انواع پوشش‌ها شناخته می‌شود. امروزه، با روش‌ سل-ژل و روش‌های مشابه مبتنی بر محلول‌های شیمیایی می‌توان پوشش‌هایی کارآمد و پایدار از طیف وسیعی از مواد از جمله فروالکتریک‌ها، دی‌الکتریک‌ها، فوتورزیست‌ها، ابرهادی‌ها، پلیمرها (به خصوص برای ساخت غشاها)، مواد مقاوم در برابر خوردگی، اکسیداسیون و پسیو را بر زیرلایه‌های مختلف اعمال کرد.

از میان تمام روش‌های لایه‌نشانی و پوشش‌دهی، روش لایه‌نشانی غوطه‌وری از پرکاربردترین و در عین حال کم‌هزینه‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها است که امروزه کاربرد قابل توجهی، هم در صنعت و هم در مقیاس‌های آزمایشگاهی یافته است. پوشش‌دهی غوطه‌وری امروزه به عنوان یک روش جایگزین مناسب برای پوشش‌دهی دورانی، جهت تولید فیلم‌های لایه نازک با کیفیت بالا از پیش‌ماده‌های سل-‌ژل برای اهداف تحقیقاتی استفاده می‌شود.

در میان تمام روش‌های پوشش‌دهی، پوشش‌دهی غوطه‌وری یکی از روش‌هایی است که به‌دلیل ویژگی‌های خود، جهت پوشش‌دهی لایه به لایه نانوذرات بسیار مناسب است. چرا که اجازه می‌دهد که هر لایه در یک بازه زمانی معین، با یک ترکیب معین، و در نتیجه با یک خاصیت متمایز، برای یک کاربری و هدفمندی خاص طراحی شود.

شرکت آدیکو دستگاه لایه‌نشانی غوطه‌وری (Dip Coater) را به بازار عرضه کرده است که با استفاده از آن می‌توان انواع ساخت انواع لایه‌هاى نازک نانوساختار و سل ژل، دیودهاى نور گسیل آلى، ترانزیستورهاى اثر میدانى آلى، نانوحسگرها، حسگرهاى گاز مبتنى بر سل ژل وITO حاوی نانو ذرات را تولید کرد.