مجموعه نشستهای معرفی فرصتها و کاربردهای صنعتی فناوری نانو در شهرکهای صنعتی

با توجه به اهمیت شهرکهای صنعتی در رشد اقتصادی کشور از یک سو، و توانمندیهای صنعتی فناوران کشور در حوزه نانو از سوی دیگر، برنامه «هر هفته، یک شهرک صنعتی»، با همکاری بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و فن بازار استان اصفهان، به اجرا گذاشته شده است. بر این اساس، در فاز نخست این برنامه، نشست صنعتی معرفی فرصتها و کاربردهای صنعتی فناوری نانو، روز چهارشنبه، چهاردهم آبان ماه 1399 در شهرک صنعتی مورچه خورت استان اصفهان برگزار می‌شود.

محورهای این نشست عبارتند از:

  • اطلاع رسانی پیرامون مزایای کاربردی و صنعتی فناوری نانو
  • معرفی فرصتهای تجاری و اقتصادی بکارگیری نانو در صنایع
  • معرفی محصولات و توانمندیهای صنعتی ایران در فناوری نانو
  • معرفی حمایتهای ستاد از شرکتهای صنعتی و نانویی
  • معرفی راه حل های فناوری نانو برای رفع نیاز و ارتقای صنایع

شناسائی واحدهای صنعتی مستعد دانش‌بنیان و حمایت برای دانش‌بنیان شدن این شرکت‌ها، دریافت تقاضاها و نیازهای صنعتی قابل حل با فناوری نانو در جهت کمک به ارتقای فناوری در واحدهای صنعتی، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات تولیدی، از دیگر اهداف برگزاری اجرای این برنامه و برپایی نشستهای صنعتی در شهرکهای صنعتی است.

به طور کلی شهرک‌های صنعتی، به‌عنوان محل تمرکز صنایع مختلف، از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردارند. این شهرکها، با فراهم سازی فعالیت توامان مجموعه ای از تولیدکنندگان اثرگذار و مرتبط در کنار یکدیگر، باعث ایجاد بسترهای مناسبی برای ایجاد خوشه‌های صنعتی و تولید ثروت در سیستم اقتصادی کشور می‌شوند. در این نوع از مجموعه های صنعتی، با کمترین هزینه، کوتاهترین فاصله بین اجزای تولید و به بهترین شکل ممکن، می‌توان زنجیره تولید را ایجاد نمود. بدیهی است هم افزایی توانمندیهای صنعتی فناوری نانو با بدنه صنعت، نقش بسزایی در توسعه صنعتی، تولید ثروت، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات خواهد داشت و به رشد اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی جامعه کمک شایانی خواهد نمود. برنامه هر هفته، یک شهرک صنعتی، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با همکاری فن بازار استان اصفهان و در راستای اهداف یادشده، به اجرا گذاشته شده است.

شایان ذکر است حضور در این برنامه برای مدیران، نمایندگان شرکتها و واحدهای صنعتی، رایگان بوده و ثبت نام  از طریق مراجعه به نشانی http://asiahitech.com/seminar/ امکان پذیر است.

مدیران و فعالان صنعتی علاقمند به همکاری در این برنامه، می توانند ضمن مکاتبه با رایانامه IPS@nano.ir، و یا تماس با شماره های 09301002270 و 09301002280 و 09301002290، نسبت به چگونگی اجرای این برنامه در شهرک صنعتی خود کسب اطلاع واقدام نمایند.