عرضه کفی‌های طبی نانویی ساخت داخل با یک‌چهارم قیمت نمونه‌های خارجی

مدیرعامل شرکت تولیدی امین صوت از عرضه کفی‌های طبی نانویی با قیمت بسیار کمتر از نمونه‌های خارجی خبر داد. کفی کفش سیلیکونی موضعی آنتی‌باکتریال پا به پا، کفی کفش ماساژدهنده مغناطیسی آنتی‌باکتریال پا به پا و پد پاشنه سیلیکونی آنتی‌باکتریال پا به پا از جمله نانومحصولات این شرکت است که به بازار داخل عرضه شده است.

راستی‌فرد مدیرعامل شرکت تولیدی امین صوت می‌گوید: «از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار جفت کفی طبی تولید و به بازار عرضه شده است. مواد اولیه این محصولات خاصیت آنتی‌باکتریال پیدا کرده و از بوی نامطبوع پا جلوگیری می‌کند. این کفی‌ها به‌دلیل طبی بودن می‌تواند به کسانی‌که از خارپاشنه یا صافی کف پا رنج می‌برند کمک کند. ما همچنین محصول ویژه‌ای برای بیماران دیابتی داریم.»

مهندس راستی‌فرد درباره کیفیت این محصولات می‌گوید: «از نقطه نظر کیفی این محصولات به‌دلیل برخورداری از مواد اولیه عالی، بسیار با کیفیت بوده و ما تلاش کردیم تا قیمت را پایین نگه داریم. هر چند که نسبت به کفی‌های معمولی این محصولات ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر هستند اما به‌دلیل ویژگی‌های آنتی‌باکتریالی که دارند برای مصرف‌کننده بسیار جالب توجه هستند. از این‌رو استقبال قابل توجهی از این محصولات انجام شده است.»

به گفته مدیرعامل شرکت تولیدی امین صوت این محصول پتانسیل صادراتی بالایی دارد و نسبت به محصولات مشابه خارجی از قیمت کمتری برخوردار است.  وی می‌گوید: «کفی مغناطیسی عرضه شده در سایت آمازون ۱۵ دلار قیمت دارد، در حالی‌که محصول کفی مغناطیسی ما با همان کیفیت در حدود ۴ دلار قیمت دارد. تقریبا تمام مواد اولیه مصرفی ما تولید داخل است از این‌رو وابستگی به واردات نداریم. نانومواد را نیز از یک شرکت ایرانی خریداری می‌کنیم. بنابراین امکان کاهش قیمت و رقابت با تولیدکننده خارجی وجود دارد. البته هنوز وارد بخش صادرات نشده‌ایم.»

این کفی‌های نانویی موضعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند با تکیه بر انعطاف بسیار زیاد ساختار مواد سیلیکونی، فشار وارده بر پاشنه پا را بکاهد و همچنین به‌عنوان نوعی ضربه‌گیر پاشنه پا عمل کند و آسیب‌های ضرباتی که از طریق پاشنه پا به مچ پا، زانوها و کمر وارد می‌شود را کاهش دهد. از دیگر مزیت‌های کفی‌های سیلیکونی موضعی قابل شستشو بودن، قابل تعویض بودن اجزا آن، امکان استفاده از انواع محدب یا معقر در آن برای مبتلایان به خار پاشنه شدید است.