صادرات انواع جوراب‌ نانوی ضدبو به انگلستان

پاز ابتدای سال تاکنون موفق به صادرات جوراب‌های آنتی باکتریال به انگلستان شده است، جوراب‌هایی که از نخ‌های حاوی ذرات نانو بافته شده‌اند.

بیان الله فرهادی، مدیرعامل شرکت تولیدی جوراب پاآرا می‌گوید: «سال‌های گذشته به کشورهای ایتالیا، روسیه، اوکراین و ترکمنستان صادرات داشتیم، امسال نیز با وجود بیماری کرونا و محدودیت‌های صادراتی، در دو مرحله نزدیک به ۸ هزار جفت جوراب نانو به انگستان صادر شد.»

به اعتقاد ایشان، کیفیت بالای جوراب که به‌دلیل استفاده از ماشین‌آلات به روز و نخ‌های باکیفیت بوده، دلیل موفقیت صادراتی این شرکت است.

فرهادی درباره فروش این شرکت می‌گوید: «با وجود شیوع ویروس کرونا و افت فروش شرکت‌ها، فعالیت ما معادل سال گذشته بوده و تقریبا توانسته‌ایم تولید خود را در حد سال گذشته نگه داریم. در حال حاضر روزانه تقریبا ۳۶ هزار جفت جوراب تولید و به بازار عرضه می‌شود. این جوراب‌ها در سایت دیجیکالا نیز عرضه شده و جزء شرکت‌هایی هستیم که حتی یک مورد مرجوعی نداشته‌ایم که نشان دهنده استقبال مصرف‌کننده از این محصولات است.»

مدیرعامل شرکت تولیدی جوراب پاآرا ضمن اشاره به استفاده از نخ‌های ایرانی شرکت زرنخ می‌گوید: «شرکت تولیدی پاآرا از نخ‌های حاوی نانوذرات، برای تولید جوراب‌های نانو با خواص ضدحساسیت، ضدقارچ، ضدباکتری و ضدبو استفاده می‌کند. همچنین علاوه بر تولید جوراب نانو با خاصیت آنتی‌باکتریال، به گسترش تولیدات خود در زمینه‌ لباس‌های زیر زنانه و مردانه پرداخته است. برای بیماران دیابتی جوراب‌هایی تولید کرده‌ایم که به دلیل داشتن خواص آنتی‌باکتریال مانع از رشد قارچ و عوامل بیماری‌زا می‌شود که این موضوع برای بیماران دیابتی که از زخم‌های پا رنج می‌برند بسیار مهم است.»

محصول تولیدی این شرکت جوراب ویسکوز- پلی‌آمید است که از نخ‌های پلی آمیدی حاوی نانو ذرات نقره در بافت آن استفاده شده است. استفاده از نقره در تولید منسوجات، باعث پیشرفت در توسعه مراقبت‌های بهداشتی شده است. به منظور کاهش بوی بدن، بایستی از ایجاد میکرو ارگانیسم‌های تولید شده در عرق جلوگیری نمود. از این رو، نقره به دلیل ویژگی آنتی‌باکتریال آن مورد استفاده است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد.