استفاده از نانوسیلیس ایرانی در صنایع ریخته‌گری کشور

مدیرعامل شرکت صنایع نانوسیلیس ایساتیس از رسوخ فناوری نانوسیلیس این شرکت در صنعت ریخته‌گیری خبر داد. به گفته وی استفاده از این نانومواد به ارتقاء کیفیت قالب‌ها در صنعت ریخته‌گری کمک شایانی می‌کند.

وحید اسلامی نصرت آبادی، مدیرعامل شرکت صنایع نانوسیلیس ایساتیس با اشاره به تولید و فروش ماهانه ۱۰ تن نانوسیلیس، می‌گوید: «بیشترین  کاربرد نانوسیلیس‌های تولیدی ما در صنعت کاشی و سرامیک است. برای توسعه بازار، از ابتدای سال وارد صنعت ریخته‌گری شدیم و در حال حاضر بخشی از نانوسیلیس تولیدی شرکت صنایع نانوسیلیس ایساتیس در این صنعت استفاده می‌شود.»

مهندس اسلامی می‌گوید: «استفاده از نانوسیلیس در صنعت ریخته‌گری موجب بهبود خواص مکانیکی قالب‌ها شده و شکاف و ترک مویرگی را در قالب‌ها به حداقل می‌رساند و در نتیجه استحکام قالب افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. ما به‌تازگی محصول خود را به صنعت ریخته‌گری عرضه‌کرده‌ایم و امیدوارم در آینده نزدیک سهم بیشتری در این بازار پیدا کنیم.»

مدیرعامل شرکت صنایع نانوسیلیس ایساتیس از تداوم استقبال صنعت کاشی و سرامیک از نانوسیلیس این شرکت خبر داد و گفت: «در صنعت کاشی و سرامیک، نانوسیلیس برای ایجاد زیبایی بصری به محصولات اضافه می‌شوند. در کاشی‌های نانوپولیش استفاده از نانوسیلس موجب بروز خواص ضدلک و براقی در محصولات می‌شود. در سال‌های گذشته با شرکت‌های معتبری نظیر کاشی مهسرام و کاشی تبریز وارد همکاری شدیم و نانوسیلیس را برای استفاده در محصولات این شرکت‌ها عرضه کرده‌ایم و امسال نیز کاشی الوند و کاشی سینا به جمع مشتریان ما پیوسته‌اند.»

به اعتقاد ایشان دو مزیت مهم موجب رسوخ نانوسیلیس این شرکت در صنعت کاشی و سرامیک شده است. مزیت اول نانوسیلیس ایساتیس این است که امکان فرموله کردن این محصول توسط این شرکت برای صنایع مختلف وجود دارد. در واقع برحسب شرایط و نیاز هر تولیدکننده، ایساتیس می‌تواند فرمولاسیون نانوسیلیس را تغییر داده و متناسب با درخواست مشتری محصول را ارائه کند. این در حالی است که محصولات مشابه خارجی این امکان را ندارند بنابراین تولیدکننده نمی‌تواند تغییری در نانوسیلیس‌های خریداری شده از خارج دهد، دانش فنی نانومحصولات ایساتیس این امکان را می‌دهد تا به‌صورت سفارشی برای مشتریان محصول تولید کند. دومین مزیت ایساتیس قیمت کم و کارایی بالای نانومحصولات است که موجب رقابت‌پذیر شدن ایساتیس در بازار شده است.