تولید دستگاه ایرانی تصفیه و ضدعفونی کننده هوا با فناوری نانو و پلاسمای سرد

شرکت پویا فناوران یسان با تلفیق فناوری نانو و پلاسمای سرد موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده‌ هوا برای از بین بردن ویروس‌ها در محیط‌های مختلف شد.

با شیوع و پایداری ویروس کرونا، جهت دهی فناوری در جهان به سمت تولید دستگاه‌های ضدعفونی کننده با تاثیرگذاری بالاست. در همین راستا، شرکت پویا فناوران یسان موفق به بومی سازی دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا مبتنی بر فناوری نانو و پلاسمای سرد شد که به واسطه بکار گیری پلاسمای سرد قابلیت حذف و از بین بردن انواع میکروارگانیزم‌ها شامل ویروس، میکروب، قارچ و باکتری موجود در هوا را دارد. از طرفی به کمک فیلترهای استفاده شده در آن کاهش و حذف گرد و غبار، بو، گازهای مضر موجود در هوا نیز امکانپذیر می‌شود.

اساس عملکرد دستگاه به واسطه ایجاد یک ولتاژ بسیار بالا و آمپر پایین بین دو الکترود رسانا است که می‌تواند هر نوع ویروسی را به واسطه آسیب به RNA و DNA از بین ببرد. در ساخت فیلترهای استفاده شده در دستگاه تصفیه هوا از فناوری نانو استفاده شده و این فیلترها تا ۶ ماه قابلیت استفاده مستمر خواهند داشت. از طرفی کارکرد همزمان سل پلاسمای سرد به همراه فیلترهای دستگاه منجر به هم افزایی و تکمیل عملکرد آنها می‌شود که نتیجه آن افزایش قابل توجه توان تصفیه و ضد عفونی کردن محیط می‌باشد.

از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت حمل آسان، پایین بودن صدای تولیدی (کمتر از ۷۰ دسیبل)، میزان آلایندگی در حد استاندارد و همچنین میزان پالایش هوا و حذف کلیه میکروب‌ها، اعم از باکتری، قارچ و ویروس با بازدهی بالاتر از ۹۹ درصد اشاره کرد. در حال حاضر این دستگاه به منظور استفاده در منازل مسکونی، کلینیک‌ها، فضاهای کاری و نیمه صنعتی، شعب بانک‌ها و سایر محیط‌های مسقف تا مساحت ۷۰ متر مربع کاربرد دارد.

همچنین به منظور افزایش ایمنی دستگاه، استانداردهای لازم و دقت بالا رعایت شده و آلاینده‌های دستگاه شامل رادیکال‌ها، یون‌های آزاد و ازن کاملا کنترل شده و در محدوده بی‌اثر برای سلامتی انسان قرار دارند. بدنه دستگاه پلاستیکی و غیر رساناست و ایمنی الکتریکی آن در حد مطلوب قرار دارد و در صورت وقوع عیب یا خرابی در بخش فن دمنده یا مدار، سل پلاسمای سرد به طور خودبخودی غیر فعال خواهد شد. علاوه بر این ظاهر مناسب دستگاه امکان استقرار بر روی زمین، میز یا نصب روی دیوار را به سهولت فراهم آورده است.