توسعه سبد محصولات نانوی شرکت ایرانی برای تامین نیاز صنایع کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا از توسعه سبد محصولات این شرکت در حوزه نانومواد طی یک سال گذشته خبر داد. این کار در راستای تامین نیاز صنایع داخل کشور به نانومواد مختلف انجام شده است.

ابراهیم اکبرزاده، مدیرعامل شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا، می‌گوید: «در حال حاضر ۲۲ نانوماده مختلف را در مرحله تولید نیمه‌صنعتی داریم که براساس نیاز بازار تولیدات مربوط به هر نوع نانوماده را انجام می‌دهیم. یکی از محصولات ما نانوذرات طلا است که طی ماه‌های گذشته به یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی ضدسرطان تحویل دادیم. بخشی از تولید نانوذرات طلای ما به یکی از تولیدکنندگان زخم‌بند عرضه شد. نانوذرات طلا به‌دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارند. پزشکی و سلامتی یکی از مهم‌ترین این کاربردها است. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف حوزه سلامت استفاده کرد. کیت‌های تشخیص پزشکی یکی از کاربردهای این نانوذرات است. در بخش تصفیه آب نیز دو نوع فیلتر مختلف را با استفاده از فناوری ‌نانو تولید و به بازار عرضه کردیم.»

مهندس اکبرزاده می‌افزاید: «با شیوع کرونا، تقاضا برای برخی نانومواد با خواص آنتی‌باکتریال افزایش یافت، در نتیجه تمرکز روی تولید آن دسته از نانومواد را افزایش دادیم به طوری‌که برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده ۷ هزار لیتر از یکی از نانوموادمان را به یکی از شرکت‌های داخل عرضه کردیم. در حال حاضر برای توسعه سبد محصولات با شرکت‌های دارویی وارد همکاری شده‌ایم تا به آن‌ها برای تولید محصولات ضدقارچ کمک کنیم.»

مدیرعامل شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا می‌افزاید: «براساس فیدبکی که از مشتریان گرفته‌ایم، هم از نظر کمی و هم کیفی رضایتمندی از محصولات شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا وجود دارد به‌همین دلیل انگیزه زیادی برای توسعه سبد محصولات داشته‌ایم.»

مهندسی پایدار ابتکار آرمینا یک شرکت دانش‌بنیان نانویی است که کار خود را از پارک فناوری پردیس آغاز کرده است. این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال ۹۶ شروع کرده و در حال حاضر نانومواد مختلفی را در لیست محصولات خود دارد. شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا با هدف فعالیت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر کار خود را آغاز کرد، اما در حال حاضر تمرکز جدی روی تولید و عرضه نانومواد به بازار دارد.