تولید صنعتی نانوفیلتر کولرهای خانگی در ایران

شرکت ماشین هوشمند رایمند فیلتر هوای آنتی‌باکتریال ویژه کولر آبی تولید و به بازار عرضه می‌کند. این محصول یک فیلتر هوای آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات نقره بوده که به‌صورت پوشش روی کولر آبی قرار می‌گیرد تا از رشد باکتری‌ها در کولر جلوگیری کند.
مرتضی استاد احمد قرابی، مدیرعامل شرکت ماشین هوشمند رایمند درباره این محصول می‌گوید: « فیلتر آنتی‌باکتریال کولر آبی با نام تجاری نانوفیلتر سارونه (نفس) را از سال گذشته تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم. این فیلترها به دلیل وجود نانوذرات، عوامل بیماری‌زا را از بین ببرند. در فیلترهای معمولی، با گیر افتادن ذرات داخل فیلتر، شرایط برای رشد قارچ و باکتری‌ها در داخل فیلتر فراهم شده در حالی که این فیلترهای نانو مانع از رشد عوامل بیماری‌زا می‌شود و تا ۹۹ درصد باکتری، قارچ و عوامل آلرژی را از جریان هوا حذف می‌کند.»
مهندس قرابی می‌افزاید: «این فیلترهای آنتی‌باکتریال سه لایه بوده در حالی که فیلترهای رایج در بازار تک لایه هستند. از دیگر مزیت‌های این محصول قابل شستشو بودن آن است. همچنین این محصول یک روکش نیز دارد که روی کولر قرار می‌گیرد. این روکش به دلیل داشتن فوم، مانع از گرم شدن سقف کولر می‌شود.»
در فصل‌هایی که کولر خاموش است، معمولا عوامل حساسیت‌زا و مواد بیماری‌زا از طریق پوشال وارد محیط کانال کولر می‌شود. با شروع فصل گرما، استفاده از کولر موجب پخش شدن این مواد در فضای منزل می‌شود. اما این محصول به دلیل وجود درپوشش‌، مانع از ورود موادحساسیت‌زا و پاتوژن‌ها به داخل کولر و کانال‌ها می شود.
مدیرعامل شرکت ماشین هوشمند رایمند از صادرات این محصول به کردستان عراق خبر داد و افزود: « این محصول مورد توجه مشتریانی در عراق قرارگرفته و صادراتی نیز به این کشور داشته‌ایم. در حال حاضر این فیلترها در بازار توزیع شده و از طریق سایت شرکت و همچنین دیجیکالا قابل تهیه است.»