تقدیر از شرکت نانونخ و گرانول سیرجان در مراسم بیستمین سالروز ملی صادرات

در مراسم بیستمین دوره «روز ملی صادرات» از شرکت دانش بنیان نانو نخ و گرانول سیرجان، فعال در زمینه صادرات نانو گرانول به عنوان تنها منتخب نانویی این برنامه تجلیل شد. شرکت نانونخ و گرانول سیرجان که پیش‌تر موفق شده گواهینامه نانومقیاس را از واحد ارزیابی محصولات ستاد فناوری نانو دریافت کند، تولید کننده نانو گرانول و کامپاند پلیمری پلی اتیلن، پلی پرو پیلن، پلی استر، پلی آمید و همچنین نانو نخ و الیاف پلی اتیلن، پلی پرو پیلن، پلی استر، پلی آمید مقاومت بالا می‌‎باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مراسم بیستمین دوره «روز ملی صادرات» مصادف با ٢٩مهرماه با شعار «تجارت کهن و بازار مدرن»، با حضور ریاست جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف و جمعی از تجار و بازرگانان کشور برگزار شد، با اهدای مدال افتخار صادرات به 3 شرکت، از 5 شرکت صادرکننده ممتاز و 50 شرکت نمونه صادراتی تجلیل شد.

در مراسم امسال از شرکت دانش بنیان نانو نخ و گرانول سیرجان، فعال در زمینه صادرات نانو گرانول به عنوان تنها منتخب نانویی این برنامه تجلیل شد. شرکت نانونخ و گرانول سیرجان که پیش‌تر موفق شده گواهینامه نانومقیاس را از واحد ارزیابی محصولات ستاد فناوری نانو دریافت کند، تولید کننده نانو گرانول و کامپاند پلیمری پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استر، پلی آمید و همچنین نانو نخ و الیاف پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استر، پلی آمید مقاومت بالا می‌‎باشد.
در جریان این مراسم که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، پس از سخنرانی ریاست محترم جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت از این شرکت‌ها تجلیل به عمل آمد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه صنایع و خدمات در دنیای امروز رو به تحول است و امکان پذیر نیست که یک کالای ساخته شده با شکل قبلی بتواند به مسیر صادرات خود در بازار دنیا ادامه دهد افزود «تجلیل ها همواره در صحنه رقابت اتفاق می افتد». همان‌طور که در ورزش هم تجلیل بزرگ از رقابت‌های داخلی اتفاق نمی‌افتد، بلکه در مسابقات بین‌المللی است که ورزشکاران در برابر رقبا پیروز می‌شوند، بنابراین صادرکنندگانی که در صحنه منطقه و بین‌المللی توان آن را دارند و در عمل به پیروزی می‌رسند و بازار را تصاحب می‌کنند، می‌توانند «برند» خود را به عنوان «برند معتبر» در افکار عمومی جا بیاندازند. رئیس جمهوری اظهار داشت: اگر چنین شد و توانستیم در بازار صادرات را تداوم ببخشیم، بازار کالا و خدمات را به دست آورده‌ایم و این مسیری است که برای صادارت برنامه‌ریزی کرده ایم. روحانی با بیان اینکه «آغاز صادرات از تولید است»، تاکید کرد: اساس اقتصاد مقاومتی هم این است که تولید با استاندارد‌های جهانی منطبق باشد و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد و شرایط باعث شود محصول گران‌تر از محصول رقیب به دست ما برسد، قطعا در بازار صادرات اگر هم موفق باشد برای میان مدت است. وی اظهار داشت:خداوند امکانات کافی در کشور پرنعمت ما در همه بخش‌ها قرار داده و با وجود جوان‌های با استعداد و دانشگاه‌های عظیم و دیپلمات‌های قوی و مسئولان امور صنعتی تلاش کنیم تا در اقتصاد کشور پیشرفت قابل توجه ایجاد کنیم.
شایان ذکر است محصولات نانویی شرکت دانش بنیان نانو نخ و گرانول سیرجان به کشورهای ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان صادر شده و این شرکت در حال توسعه طیف جدیدی از محصولات دانش بنیان بر پایه فناوری نانو می‌باشد که در آینده نزدیک روانه بازار خواهند شد.