سلسله وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط زیست» به پایان رسید

در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، چهارمین و آخرین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط زیست» با هدف معرفی توانمندی های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت آب، پساب و محیط زیست به جامعه صنعتی کشور، شرکت ها، سازمان ها و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت های فناوری نانو و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه پنجشنبه 27 شهریورماه به مدت 5 ساعت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرکار خانم دکتر ماندی زاده، مدیر تحقیق و توسعه شرکت کیمیاگران صنعت امیرکبیر، به توضیح شیوه های حذف بوی نامطبوع از تصفیه خانه های فاضلاب شهری پرداختند. ایشان در ابتدا به معرفی منابع مختلف ایجاد بوی نامطبوع در فاضلاب های شهری و انواع آن پرداختند و در انتها نیز به جاذب های حذف بوی تولیدی شرکت اشاره ای داشتند.

در دومین بخش این جلسه، جناب آقای دکتر اعتمادی، مدیرعامل شرکت نانو فناوران بستا، فناوری  شرکت در زمینه تصفیه پساب آب از مشتقات نفتی با غشاء های نانویی را معرفی کردند. ایشان ابتدا انواع ترکیب های آب و روغن و شیوه های جدا سازی را توضیح دادند.سپس به معرفی دستگاه تصفیه پساب آب از مشتقات نفتی و روغنی شرکت پرداختند.

در ادامه این جلسه جناب آقای خلیق، مدیرعامل شرکت تصفیه فاضلاب بنیان پالایش البرز، کاربرد و توسعه مواد نانو در ساخت ممبران های فرآیند تصفیه غشایی را توضیح دادند. ایشان ارائه خود را با معرفی انواع ترکیبات آلاینده موجود در پساب های صنعتی و انواع روش های تصفیه فاضلاب آغاز کردند و در ادامه انواع روش های تصفیه غشایی را توضیح دادند.

در انتهای این جلسه و به عنوان آخرین ارائه این دوره، جناب آقای دکتر محمدنیا، قائم مقام مدیر عامل شرکت تکاب پیشرو پویا، استفاده از فناوری نانو فیلتراسیون DTNF  و STNF در تصفیه پساب های شور و دارای بار آلی زیاد را توضیح دادند. ایشان همچنین توانمندی های قابل ارائه شرکت در حوزه تصفیه پساب را بیان فرمودند.

مجموعه های علاقمند به ارتباط با شرکت ها و فناوران این دوره، همچنین شرکت ها، سازمان ها و صنایع علاقمند به آشنایی با فناوری نانو در حوزه های مختلف صنعتی، می توانند درخواست خود را به ایمیل ips@nano.ir ارسال و یا با شماره 09190399061 تماس حاصل نمایند. شایان ذکر است، مجموعه های علاقمند به توسعه فناوری محصولات و یا رفع نیازهای خود با فناوری نانو می توانند فرم تبادل فناوری را تکمیل و به ایمیل فوق ارسال نمایند تا پس از بررسی و شناسایی فناور و فناوری مناسب، مشاوره و هماهنگی جهت انتقال فناوری به آنها با حمایت های ستاد توسعه فناوری نانو صورت پذیرد. سایر دوره های صنعتی طبق روال گذشته، در موضوعات و حیطه های متفاوت صنعتی و در هفته های آتی اطلاع رسانی و برگزار خواهد شد.