گزارش صنعتی کاربرد نانورنگ‌ها در صنعت دریایی

گزارش صنعتی کاربرد نانورنگ‌ها در صنعت دریایی

حمل‌ونقل کالا از طریق دریا بیشترین شکل حمل‌ونقل در طول تاریخ بشر بوده است. گرچه سرعت حمل‌ونقل هوایی را ارائه نمی‌دهد، اما برای کالاهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر مانند اتومبیل، به آن برتری دارد و ارزان‌تر نیز هست. به طور خلاصه، حمل‌ونقل دریایی نیروی محرکه اقتصاد جهانی کارآمد است و حفظ بهره‌وری کشتی‌ها بسیار مهم است.

خوردگی و تشکیل رسوب‌های زیستی در حال حاضر از جدی‌ترین مشکلات پیش روی صنایع دریایی هستند و یافتن راه‌حلی برای این مشکلات ارزش اقتصادی و زیست‌محیطی فراوانی خواهد داشت. خوردگی موجب تخریب قطعات و تحمیل هزینه‌های مالی فراوانی می‌شود. به‌منظور مقابله با خوردگی راه‌کارهای مختلفی از جمله استفاده از پوشش‌های مقاوم به خوردگی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پوشش‌هایی که برای بازار حمل‌ونقل دریایی طراحی شده‌اند را به اصطلاح پوشش‌های دریایی می‌نامند. پوشش‌های دریایی لایه‌هایی ضدآب هستند که روی سطوح محافظت نشده در معرض یا غوطه‌ور در آب اعمال می‌شوند. آن‌ها عمدتاً برای پوشش کشتی‌ها، قایق‌ها و سازه‌های دریایی از قبیل سکوهای نفت و گاز فراساحلی کاربرد دارند. پوشش‌های دریایی، مشابه سایر انواع پوشش‌های محافظ، از نظر عملکرد، خواص و شیمیایی متنوع هستند.

در گزارش صنعتی کاربرد نانورنگ‌ها در صنعت دریایی با این پوشش‌ها بیشتر آشنا شوید.