ظروف پذیرایی طلایی با پوشش نانو

تک استیل پایا با استفاده از پوشش‌دهی نانومقیاس، ظروف پذیرایی با ظاهری زیبا تولید و به بازار عرضه می‌کند. سینی، سرویس چای‌خوری، سالادخوری، سوپ‌خوری، گرم‌نگهدارنده نوشیدنی، سوفله‌خوری و همچنین شمعدانی با رنگ طلایی از جمله محصولات این شرکت است که دارای پوشش ‌نانومقیاس است.

برای پذیرایی از میهمانان، ظروف طلایی تک استیل پایا می‌تواند تجربه دل‌انگیزی برای میزبان باشد ظروفی که به‌دلیل استفاده از پوشش‌ نانومقیاس جلوه بسیار زیبایی پیدا کرده است.

فلزات همیشه در معرض سایش و خوردگی هستند که ظروف آشپزخانه و پذیرایی از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین لازم است که سطح این ظروف با استفاده از پوشش‌هایی محافظت شود. یکی از این پوشش‌ها، TiN است که به دلیل رنگ طلایی که دارد می‌تواند به عنوان پوشش تزئینی و محافظ برای ظروف پذیرایی استفاده شود.

تک استیل پایا یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از این پوشش‌ها است که در حال حاضر از پوشش TiN برای ایجاد محافظت در برابر سایش و خوردگی استفاده می‌کند. فناوری نانوپوشش‌ ایجاد شده به روش PVD یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های  ایجاد لایه نازک تزئینی روی سطوح است.

تک استیل پایا در حال حاضر از فناوری پوشش‌دهی شرکت یارنیکان صالح استفاده می‌کند. از مزیت‌های استفاده از این سامانه برای تولید نانوپوشش می‌توان به حذف آلایندگی محیط‌ زیستی، کاهش هزینه تمام شده نسبت به قیمت نمونه خارجی، افزایش جذابیت ظاهری با ایجاد رنگ‌های متنوع، جایگزین روش‌های سنتی آبکاری، افزایش مقاومت به خوردگی از ١۶٠ به ٣۵٠ ساعت (آزمون سالت‌اسپری) و مقاومت در برابر مواد شوینده اشاره کرد.

در حال حاضر دو روش رایج برای اعمال پوشش‌های TiN بر سطح، رسوب فیزیکی و شیمیایی بخار است که روش‌ PVD به جهت مزایایی مانند سرعت بالا، قابلیت حصول ساختار نانو، کیفیت و یکنواختی، روشی مرسوم‌تر برای اعمال پوشش‌های TiN به شمار می‌روند. به گفته کارشناسان این شرکت، پوشش‌دهی TiN به روش PVD مناسب‌ترین روش برای افزایش مقاومت این محصول‌ها است.

لازم به ذکر است با توجه به قابلیت‌های متمایز پوشش PVD، شرکت تک استیل محصول‌های خود را تا ۲۰ سال در برابر هرگونه تغییر رنگ و رنگ پریدگی ضمانت می‌کند.