تور مجازی بازدید از نمایشگاه توانمندیهای نانو در حوزه بهداشت و سلامت برگزار شد

در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو  و با هدف آشناسازی علاقمندان و فعالان صنعتی، نخستین تور مجازی بازدید از نمایشگاه توانمندیهای فناوری نانو ایران روز یکشنبه  5 مرداد 1399، در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد. در این تور، که با توضیحات مهندس محسن دوستکام، مدیر بخش سلامت، دارو و پزشکی ستاد نانو، همراه بود، محصولات صنعتی فناوری نانو در حوزه سلامت و پزشکی، به حاضران معرفی شد.

از جمله محصولاتی که در این تور، بصورت پخش زنده، معرفی شدند میتوان نانوداروهایی همچون نانوداروهای ضد سرطان سینادوکسوزوم و پاکلی نب، پمادهای درمان بیماری سالک با نام سیناآمفولیش، نانومکملهای دارویی همچون سیناکورکومین، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی همچون کرمهای ضدآفتاب نانویی، کرمهای دور چشم و کرمهای ضد چین و چروک پوست، انواع محصولات ضدعفونی کننده، انواع ماسکهای تنفسی نانو، انواع کیتهای تشخیصی نانویی و ایمپلنتهای نانویی سازگار با بدن و نیز پانسمانهای مبتنی بر فناوری نانو و جعبه های پزشکی و کمکهای اولیه، را نام برد. استفاده از نانوموادی همچون نانوپودرهای هیدروکسی آپاتیت در حوزه پزشکی، بهداشت و سلامت و ساخت خمیردندانهای نانویی ضدحساسیت و ترمیم کننده مینای دندان، از دیگر محصولات نمایش داده شده در لایوتور فناوری نانو بود. دوستکام با اشاره به محصولات فراوانی که در صف اخذ تأییدیه های مراجع رسمی از جمله ستاد نانو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمیته نانوی سازمان غذا و دارو هستند، از رونمایی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

حاضران در این تور مجازی، ضمن آشنایی با محصولات نانو در این حوزه، از فرصت طرح پرسش و دریافت پاسخ نیز استفاده نمودند.

شایان ذکر است تور مجازی بازدید از نمایشگاه توانمندیهای فناوری نانو ایران بعنوان برنامه پایانی دوره صنعتی کاربردهای فناوری نانو در حوزه بهداشت و سلامت و طبق برنامه  اعلام شده، اجرا گردید.

مدیران، فعالان صنعتی و علاقمندان به محصولات صنعتی فناوری نانو، برای آگاهی، حضور و مشاهده تورهای مجازی فناوری نانو، و یا شرکت در دوره های صنعتی نانو، میتوانند به پیج اینستاگرام لایوتور فناوری (irtechlive) مراجعه نمایند.