فروش دستگاه‌های PVD ایرانی به صنعت شیرآلات و لوازم ساختمانی

فروش دستگاه‌های PVD ایرانی به صنعت شیرآلات و لوازم ساختمانی

مهدی هاشمی، مدیرعامل شرکت خلاء پوشان فلز از فروش سه دستگاه پوشش‌دهی PVD به تولیدکنندگان شیرآلات و محصولات لوازم خانگی، طی یک سال گذشته خبر داد.

به نقل از مدیرعامل شرکت خلاء پوشان فلز (KPF)، در طول یک سال گذشته این شرکت اقدام به فروش سه دستگاه پوشش‌دهی در خلاء با فناوری قوس کاتدی کرده است. این دستگاه‌ها به شرکت‌های فعال در حوزه شیرآلات و لوازم خانگی فروخته شده است.

مهندس مهدی هاشمی، مدیرعامل شرکت خلاء پوشان فلز می‌گوید: «اولین دستگاه تحویل خریدار شده و دو دستگاه دیگر نیز در مرحله تحویل قرار دارد.»

به اعتقاد مهندس هاشمی چسبندگی بالای پوشش، سرعت بالا ایجاد خلاء، کاربری ساده و خودکار بودن مراحل انجام کار موجب شده تا این دستگاه مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گیرد به طوری طی دو سال گذشته ۵ دستگاه از این سامانه‌ها به تولیدکنندگان ایرانی در حوزه‌های مختلف تحویل داده شده است.

کاشی و سرامیک، لوازم بهداشتی و ساختمانی، قطعات خودرو، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، یراق در و پنجره و لوازم تزئینی از جمله کاربردهای دستگاه لایه‌نشانی شرکت خلاء پوشان فلز است.

مدیرعامل شرکت خلاء پوشان فلز می‌گوید: «پوشش‌دهی روی شیرآلات ساختمانی یکی از مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه است. به دلیل تحریم‌ها، برخی از محصولات به سختی وارد ایران می‌شوند از این رو تولیدکنندگان شیرآلات و لوازم ساختمانی تلاش دارند تا با بومی‌سازی فناوری و محصولات بتوانند جای خالی محصولات وارداتی را با فناوری داخلی پر کنند. از این رو  اقبال زیادی به سوی دستگاه‌های لایه‌نشانی وجود دارد چرا که این تجهیزات می‌توانند بسیاری از پوشش‌های تزیینی و لوکس را که پیش از این به صورت وارداتی تامین می‌شدند را در داخل کشور ایجاد کنند.»

مهندس هاشمی درباره توسعه کسب‌وکار شرکت خلاء پوشان فلز می‌گوید: «ما در حال راه‌اندازی بخش خدماتی هستیم تا دستگاهی برای ارائه خدمات به مشتریان ارائه کنیم. در این بخش، کسانی که نمونه‌هایی برای پوشش‌دهی دارند می‌توانند از دستگاه پوشش‌دهی شرکت خلاء پوشان فلز استفاده کنند. همچنین مشتریانی که علاقه‌مند به خرید دستگاه هستند با بازدید و استفاده از این دستگاه می‌توانند نسبت به عملکرد این سامانه اطمینان حاصل کنند.»

به اعتقاد مهندس هاشمی یکی از مشکلات خریداران، فقدان اعتماد به محصولات داخلی است که وجود بخش خدمات و دسترسی به نمونه‌ای از دستگاه و امکان استفاده از آن می‌تواند به مشتریان کمک کند تا ارزیابی صحیح‌تری نسبت به عملکرد این دستگاه داشته باشند.

لازم به ذکر است که بازار شیرآلات پوشش‌دار در سال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. شرکت خلاء پوشان فلز در سال ۱۳۹۰ در زمینه‌ سیستم‌های تحت خلاء با هدف طراحی، ساخت و توسعه‌ دانش فنی ساخت سیستم‌های تحت خلاء تأسیس شد. این شرکت تاکنون در زمینه‌های طراحی و ساخت سیستم‌های فرآوری مواد پیشرفته، انواع سیستم‌های لایه‌نشانی و تجهیزات تحت خلاء بالا فعالیت کرده است.