۷۰ تُن حوله نانویی به کشورهای همسایه صادر شده است

۷۰ تُن حوله نانویی به کشورهای همسایه صادر شده است

در سال ۹۷ حوله‌های نانویی آنتی‌باکتریال شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل با نام تجاری آلاله آذر به کشورهای گرجستان، عراق و آذربایجان صادر شده است. روسیه و ترکمنستان هدف‌های صادراتی بعدی این شرکت هستند.

 

شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل، تولیدکننده حوله‌های آلاله آذر در سال ۹۷ موفق به صادرات بیش از ۷۰ تن حوله آنتی‌باکتریال نانویی به ارزش ۶۰۰ هزار دلار به کشورهای گرجستان، عراق و آذربایجان شده است.

حیدر بدر مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل درباره بازار صادرات محصولات این شرکت می‌گوید: «از سال ۱۳۹۵ صادرات محصولات نانویی را آغاز کردیم و در حال حاضر روی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) متمرکز هستیم. CIS اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق نظیر روسیه، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان و قرقیزستان است. این منطقه بازار بسیار مناسبی برای محصولات حوله آنتی‌باکتریال بوده و قصد داریم در سال ۹۸ فعالیت خود را در این منطقه افزایش دهیم. به همین دلیل با کشورهایی نظیر روسیه و ترکمنستان وارد مذاکره شده‌ایم تا صادرات به این کشورها نیز انجام شود.»

مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل درباره حضور ترکیه به عنوان رقیبی سرسخت در منطقه در حوزه نساجی می‌گوید: «ترکیه در حوزه نساجی بسیار قدرتمند بوده و نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان رقیبی برای فعالان حوزه نساجی به شمار می‌رود. از این رو برای حفظ بازار فعلی و گسترش آن نیاز به توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر فناوری‌نانو است تا با ایجاد ارزش افزوده در محصولات بتوانیم جایگاه خود را در بازار تثبیت کنیم. سال گذشته حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل در چند هتل در ترکیه مورد استفاده قرار گرفت. هرچند ارزش صادرات این محصولات در حد ۳۰ هزار دلار بود اما همین که توانستیم به بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادر کننده محصولات نساجی در منطقه، حوله نانویی صادر کنیم، قدمی بزرگ محسوب می‌شود.»

مهندس بدر درباره بازار داخلی می‌گوید: «در حال حاضر بیمارستان‌های مختلفی نظیر خاتم‌الانبیا از این حوله‌ها استفاده می‌کنند و در تلاش برای گسترش بازار داخل هستیم. هر چند که قیمت این حوله‌ها ۲۰ تا ۳۵ درصد نسبت به حوله‌های معمولی بیشتر است اما دوام آن‌ها بالاتر بوده و نیاز به شستشوی کمتری دارد از این رو در دراز مدت استفاده از آن‌ها مقرون‌به صرفه‌تر است. علاوه براین، حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی بو نمی‌گیرند و از نظر زیست‌محیطی به دلیل نیاز به شوینده کمتر، مناسب‌تر هستند. بنابراین در مجموع استفاده از این حوله‌ها برای هتل‌ها و بیمارستان‌ها مناسب بوده و می‌تواند علاوه برای رضایت‌مندی بیشتر مشتری، به افزایش اطمینان از سلامت مصرف‌کننده نیز کمک کند.»

حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل علاوه بر گواهی نانومقیاس، نشان سیب‌سبز سلامت را نیز دریافت کرده است.

شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل به عنوان یکی از تولیدکنندگان حوله‌های نانو آنتی‌باکتریال در ایران، تولید حوله‌هایی با نام تجاری آلاله آذر را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است. حوله نانو آنتی‌باکتریال به دلیل به‌کارگیری فناوری نانومواد با استاندارد بالا تولید شده و در عین حال قابلیت جذب آب آن از حوله‌های معمولی بیشتر  است و نیز بدلیل آنتی باکتریال بودن آن از تجمع، رشد و تکثیر و فعالیت انواع میکروارگانیسم‌ها و تولید بوی بد روی حوله ممانعت می‌کند.