گزارش صنعتی کاربرد پوشش‌های نانو در لوله‌های آب گرم

 گزارش صنعتی کاربرد پوشش‌های نانو در لوله‌های آب گرم

فناوری‌نانو می‌تواند صنعت تولید لوله‌ها را متحول کند. مواد نانویی، موجب مقاومت در برابر نور ماورابنفش و افزایش طول عمر لوله می‌شود. از دیگر خواص قابل حصول در این زمینه می‌توان به غیرسمی بودن، قابلیت بازیافت، خاصیت ضدباکتری (نرخ استریلیزه شدن باکتری ای-کولای بیشتر از ۹۰%)، انتقال حرارت پایین و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ضدخش و سایش بودن، سبک بودن و راحتی کار در حمل و نصب و افزایش طول عمر مفید تا ۵۰ سال و کاهش هزینه اشاره کرد. با تمام این خواص می‌توان پیش‌بینی کرد تمام لوله‌های آب گرم در آینده نزدیک از مواد نانو ساخته خواهند شد.

خوردگی یکی از مشکلات عمده در لوله‌های آب گرم است که برای رفع آن، سالانه مبالغ قابل‌توجهی هزینه می‌شود. وقفه در ارائه خدمات و هزینه تعمیرات نیز زیان هنگفتی در پی‌خواهد داشت. بنابراین استفاده از بازدارنده‌هایی که بتواند واکنش‌های شیمیایی را کند و یا متوقف کند و باعث افزایش عمر مفید لوله‌ها شود ضروری است.

به دلیل اینکه بیشتر واکنش‌های فیزیکی و شیمیایی از طریق سطح، فعل‌وانفعال خود را انجام می‌دهند لذا جلوگیری از این واکنش‌ها باید از طریق تغییر در عملکرد سطوح و روکش‌های مربوطه انجام شود. از رنگ‌های نانویی برای عایق‌سازی لوله‌ها (استفاده از نانولوله‌های کربنی) و آنتی‌باکتریال کردن آن‌ها (استفاده از نانوذرات نقره) استفاده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با کاربردهای فناوری نانو در این محصولات گزارش صنعتی کاربرد پوشش‌های نانو در لوله‌های آب گرم را بخوانید.

گزارش صنعتی کاربرد پوشش‌های نانو در لوله‌های آب گرم را از اینجا دریافت کنید.