تولید و صادرات دیوارپوش‌های ضدآفتاب و ضدباکتری با فناوری نانوی ایرانی

صفحات و پنل‌های پی وی سی (PVC) یکی از جدیدترین ابزارهای ساختمان‌سازی است که در جهت توسعه صنعتی ساختمان به جای مصالح گران قیمت وارد بازار شده است. این پنل‌ها با داشتن عمر مفید بسیار بالا، به شدت در مقابل اشعه فرابنفش خورشید (UV)، رطوبت و خوردگی و ضربه مقاوم بوده و ضمن امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان و حذف هزینه‌های تعمیر و بازسازی دیوارها، از قابلیت نصب آسان، حکاکی، برجسته‌سازی ، چاپ، رنگ‌آمیزی و روکش کردن برخوردار است.

پانل‌های نورتم مخصوص نمای بیرونی ساختمان بوده و در برابر اشعه UV مقاومت بالایی دارند و جایگزین مناسبی برای ورق کامپوزیت، ترموود و همچنین مصالح سنتی است.

شرکت آذران فضانما در زمینه تولید محصولات دکوراتیو ساختمانی و نانو (مانند پنل‌های چند جداره پی وی سی، پارتیشن و مبلمان اداری مدرن) در ایران فعالیت می‌کند.

شرکت اطلس پوشش محافظ نیز در زمینه رنگ و پوشش‌های حفاظتی نانو در کشور فعال است. لاک اکریلات-یورتان ضدباکتری و ضد اشعه‌ UV و پوشش گالوانیزه سرد از جمله محصولات این شرکت فناور ایرانی است که موفق به اخذ گواهی نانومقیاس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده است.

همکاری این دو شرکت نانویی و صنعتی، ضمن ثبت اختراع ملی و بین‌المللی، منجر به صادرات محصولات نانویی ایرانی به کشورهایی همچون کانادا شده است.