دومین روز دوره صنعتی کاربردهای فناوری نانو در «صنایع نساجی و پوشاک»برگزار شد

در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، دومین روز دوره کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت نساجی و پوشاک» با هدف معرفی توانمندی های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت نساجی و پوشاک به شرکت ها، سازمان ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت های فناوری نانو، تشکل ها و انجمن های صنفی حوزه نساجی و پوشاک و با ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه پنجشنبه 13 آبان ماه 1400 به مدت 7 ساعت برگزار شد.

در ابتدای جلسه خانم دکتر اکبری، عضو هیئت علمی و رئیس مرکز نوآوری دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،

در ارائه خود به توضیح راهکارهای خلق ثروت با ایجاد منسوجات ویژه و عبور از تولیدات سنتی به تولید در مرزهای دانش پرداخت. ایشان در ارائه خود مباحث گذار تاریخی از منسوجات سنتی: انقلاب صنعتی، رویکرد جدید و معرفی منسوجات فنی، خلق ثروت از منسوجات فنی و تجارب بین المللی اشاره داشت.

 

سپس  آقای امامی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی دکاموند، پارچه های شمعی و ژئودکاموند ضد باکتری، ضد رنگ پریدگی و کندسوز بر پایه فناوری نانو تولیدی این شرکت را برای حاضران معرفی کرد.

 

در ادامه  آقای قاضی پور، مدیرعامل پوشاک نانو پیشرو، چگونگی ایجاد خاصیت ضد باکتری و آبگریز در چادر مشکی و پوشاک به کمک فناوری نانو در محصولات تولیدی این شرکت را توضیح داد.

 

در انتها این بخش نیز  آقای دکتر رضایی، مدیر عامل شرکت تن سان طب هگمتانه، شکم‌بند بارداری ضد امواج الکترومغناطیس بر پایه فناوری نانو تولیدی شرکت را معرفی کرد.

 

در بخش دوم این رویداد، تعدادی از تشکل ها و انجمن های صنفی حوزه نساجی و پوشاک کشور به عنوان حامی رویداد، به معرفی مجموعه خود پرداخت.

در ابتدا  آقای مهندس مالمیر، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز و نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز و ظرفیت های توسعه فناوری نانو توسط این مجموعه را معرفی کرد. ایشان در ابتدای ارائه خود گزارشی از ظرفیت های صنعتی استان البرز ارائه داد.

 

سپس،  آقای مهندس جلالی قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران را معرفی کرد و در مورد فعالیت های دپارتمان تبادل فناوری نیز توضیحاتی ارائه را ارائه داد.

 

در ادامه این بخش، دکتر پروینی اسکویی، رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک استان آذربایجان شرقی، انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک استان آذربایجان شرقی را معرفی و ظرفیت های این انجمن در توسعه فناوری نانو در صنایع حوزه نساجی و پوشاک را تبیین کرد.

 

 

در انتهای روز دوم رویداد، دکتر اکبرتبار، دبیر انجمن صنایع نساجی، پوشاک و چرم استان مازندران، انجمن صنایع نساجی، پوشاک و چرم استان مازندران را معرفی کرد.

 

شایان ذکر است، در جلسات بعدی این رویداد که در روزهای پنجشنبه 20 و 27 آبان ماه از ساعت 9 الی 16 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد سرفصل های زیر ارائه می شوند:

تاریخ ساعت ارائه سرفصل ارائه دهنده
پنجشنبه

 20 آبان

10:30-9:00 نانو فناوری و منسوجات فنی (منسوجات عمرانی) «دکتر سیدمهدی حجازی»

(مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان دیبا پژوهان و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان)

11:30-10:30 موکت های ضد باکتری بر پایه فناوری نانو «علیرضا غروی»

(مدیر فروش و بازاریابی ظریف مصور)

12:30-11:30 خاصیت وکیفیت فرش دستباف ضد باکتری نانویی «محمد جعفری اصل»

(مدیرعامل فرش یادگار کهن جی)

13:30-12:30 استفاده از نانوذرات متخلخل در تولید عایق صوت «مهندس فرزانه شمس»

(کارشناس تحقیق و توسعه مجتمع صنایع نساجی نگین رز سپاهان)

14:30-14:00 اجرای مراقبت تکاملی نوزادان نارس با پوشاک بهینه شده با فناوری نانو «مهدی زندی»

(مدیرعامل شرکت طراوت افق زندگی)

15:30-14:30 نانوفناوری و منسوجات خود تمیز شونده «دکتر صغری رمضانی»

(مدیر تحقیق و توسعه شرکت فناوری نانو ساختار آسیا)

16:00-15:30 تجارب موفق کاربردهای فناوری نانو در صنعت نساجى و پوشاک «مهندس سعید اسفندیار»

(مشاور تخصصی فناوری نانو در صنعت نساجی و پوشاک)

پنجشنبه

  27 آبان

10:30-9:00 فناوری نانو و کاربرد آن در منسوجات هوشمند «دکتر لاله ملک نیا»

(مدیر عامل شرکت نانو ماد پارس و مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی)

11:30-10:30 واکس چرم ضد ‌باکتری بر پایه فناوری نانو «علی یوسف گمرکچی»

(مدیر عامل شرکت کیمیا پژوهش ماهان)

12:30-11:30 پارچه های تاری و پودی، پتوی داخل پرواز با خاصیت کند سوزی و ضد باکتری بر پایه فناوری نانو «رضا مهدیزاده»

(مدیر کارخانجات نساجی زرباف امین)

13:30-12:30 تصفیه پساب کارخانجات نساجی با استفاده از تکنولوژی انعقاد الکتریکی و اکسیداسیون پیشرفته «مهندس نازنین رفیعی»

(کارشناس فرایند شرکت پیام آورام نانوفناوری فردانگر)

14:30-14:00 استاندارد و رقابت پذیری در صنعت نساجی «مهندس سید حسین غزالی»

(مدیر عامل شرکت صنعت آزمایشگاهی بازرسی فنی و پژوهشی بهساز)

16:00-14:30 هم اندیشی و معارفه شرکت کنندگان شرکت کنندگان

 

علاقمندان تا روز چهارشنبه 26 آبان ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام در این دوره از طریق صفحه ثبت نام دوره در سایت ایوند اقدام کنند. شایان ذکر است، فایل های ارائه تمامی جلسات و فیلم کامل دوره پس از دوره در اختیار تمام شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

شرکت در این دوره برای عموم علاقمندان آزاد است و شرکت در این دوره به مخاطبان صنعتی، مدیران، کارشناسان و متخصصان شرکت ها، سازمان ها و صنایع، و همچنین اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقمند و مرتبط به صنعت نساجی و پوشاک توصیه می شود.

همچنین، در این رویداد لایو تور فناوری صنعتی بازدید از نمایشگاه توانمندی های صنعتی فناوری نانو ایران در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان امکان بازدید مجازی از محصولات فناوری نانو ایران در حوزه نساجی و پوشاک را خواهند داشت.

در پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان گواهی پایان دوره از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعطا خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل IPS@nano.ir مکاتبه و یا با شماره 09190399061 تماس حاصل یا از طریق واتساپ پیام ارسال نمایند.

شایان ذکر است این رویداد با حمایت معنوی انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران، جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران، انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات و قطعات صنایع نساجی ایران، انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک استان آذربایجان شرقی و انجمن صنایع نساجی، پوشاک و چرم استان مازندران در معرفی و اطلاع رسانی به جامعه متخصصین صنعت نساجی و پوشاک در حال برگزاری است.