دعوت به همکاری در طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (نانومچ)

برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (Nano Match) به عنوان یک برنامه دائمی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع و تسهیل در تجاری‌سازی محصولات نانو و حمایت از فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های نوپا ایجاد شده است. این برنامه در طول سال طی فراخوان‌های مختلف اقدام به دریافت طرح می‌نماید که اولین مرحله از فراخوان‌های دوره دهم آن، از یکم آبان ماه آغاز شده و تا سی‌ام این ماه ادامه خواهد داشت.

امروزه جایگاه و اهمیت نوآوری در بهبود کیفیت زندگی و توسعه پایدار برای همگان آشکار شده است. یک از جنبه‌های مهم نوآوری، استفاده از فناوری‌های نوین برای رفع چالش‌ها و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف است. چه بسا شرکت‌های بزرگی که به‌دلیل عدم انطباق با فناوری‌های جدید و عدم توانایی در ایجاد نوآوری سقوط کرده‌اند و یا شرکت‌های کوچکی که با تمرکز بر خلق نوآوری در کسب‌و‌کار خود، تحولات شگرفی را رقم زده‌اند و این موضوع نشانگر اهمیت بالای نوآوری در صنایع است. برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (Nano Match) به عنوان یک برنامه دائمی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع و تسهیل در تجاری‌سازی محصولات نانو و حمایت از فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های نوپا ایجاد شده است.

برخی از حمایت‌های نانومچ از تیم‌های حاضر در برنامه عبارتند از:

  • خدمات: تهیه طرح کسب‌وکار، رصد بازار، ثبت پتنت، رصد فناوری، تهیه اقلام تبلیغاتی، طراحی صنعتی و بسته‌بندی؛
  • تسهیلات: دریافت تأییدیه نانومقیاس، توسعه محصول، ساخت دمو، حضور در نمایشگاه‌ها، اخذ مجوزها و گواهینامه‌ها، حمایت از استقرار در مراکز رشد، سرمایه‌گذاری؛
  • آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی کسب‌وکار؛

این برنامه در طول سال طی فراخوان‌های مختلف اقدام به دریافت طرح می‌نماید که اولین مرحله از فراخوان‌های دوره دهم آن، از یکم آبان‌ماه آغاز شده و تا سیام این ماه ادامه خواهد داشت و تیم‌های فعال حوزه نانو که به یک نمونه اولیه رسیده‌اند، می‌توانند اقدام به ثبت طرح در این فراخوان نمایند. طرح‌هایی که در برنامه ثبت می‌شوند، در گام اول از چهار جنبه «فنی»، «نو بودن»، «نانومقیاس» و «قابلیت تجاری» مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید، وارد مرحله مصاحبه شده و از منظر معیار «تعامل و انگیزه» نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند و پس از آن برای طرح‌هایی که پذیرش می‌شوند، دسترسی‌های مورد نیاز فراهم می‌گردد. مخاطبان گرامی، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص معیارهای داوری طرح‌ها و حمایت‌ها و خدمات طرح‌‌های پذیرش شده می‌توانند به صفحه وب‌سایت نانومچ مراجعه کنند.

شروع ثبت طرح

راه‌های ارتباطی با دبیرخانه برنامه:

وب‌سایت: nanomatch.ir

ایمیل: info@nanomatch.ir

پیام‌رسان‌ها: nanomatch