دعوت به ارائه ایده‌های نوآورانه در جهت رفع نیازمندی‌های صنعت

شتابدهنده نانوپل به‌عنوان اولین شتابدهنده و استارت‌آپ استودیو صنعت پلیمر و فناوری‌ نانو در کشور به منظور شناسایی ایده‌های خلاقانه و پشتیبانی و پرورش این ایده‌ها تا رسیدن به هدف و محصول، فراخوان جذب ایده‌های نوآورانه، استارت‌آپ‌ها و نیازمندی‌های صنعت را اعلام کرده است.

شتابدهنده نانوپُل، شتابدهنده تخصصی صنایع پلیمر، پتروشیمی و نانوفناوری در کشور این فراخوان را برای کلیه دانش پژوهان، صاحبان ایده، فناوران و مدیران صنایع، برگزار می‌نماید.

شتابدهنده نانوپُل با در اختیار داشتن کلیه امکانات صنعتی، آزمایشگاهی و اداری، آماده جذب ایده‌های نوآورانه است. صاحبان ایده می‌توانند با ارائه طرح‌های خود، پس از داوری اولیه و تایید طرح، وارد چرخه شتابدهی شده و از امکانات شتابدهنده با هدف حصول نتیجه و محصول، بهره‌مند شوند. همچنین مدیران و صاحبان صنایع نیز با توجه به نیازهای فعلی و احتمالی در مجموعه خود، نسبت به ارائه نیاز های مذکور به شتابدهنده نانوپُل اقدام نمایند. نانوپُل پس از بررسی علمی و صنعتی این نیازها، به‌عنوان تنها استارتاپ استودیو کشور در این زمینه، نسبت به تیم‌سازی و ارائه راه کارهای مناسب و بومی به صنایع فوق‌الذکر، اقدام خواهد نمود.

در ابتدای امر متقاضیان باید فرم مربوط به ارزیابی اولیه ایده خود را پر کرده و به شتابدهنده تحویل دهند، صاحبان طرح‌های منتخب در یک ارائه ۱۵ دقیقه‌ای از ایده و طرح خود در حضوران داوران دفاع خواهند کرد (ارائه ۱۵ دقیقه‌ای مطابق با نمونه فایل شتابدهنده و دفاع از طرح توسط صاحبان ایده). پس از بررسی مستندات ارائه شده، نتیجه نهایی طی دو هفته کاری به «نوآوران» ابلاغ خواهد شد. شرکت‌های نوپا و صاحبان ایده‌ای که مورد تایید قرار گرفته‌اند پس از عقد قرارداد همکاری با مرکز شتابدهی می‌توانند فعالیت خود را تحت حمایت مرکز شتابدهنده آغاز نمایند.

از آنجا که مهندسی پلیمر وابسته به مواد و برمبنای خواص آن است، زمان‌بندی مورد نیاز برای فرایند شتابدهی نسبت به دیگر شتابدهنده‌های فعال کشور که عمدتا در حوزه فناوری اطلاعات کار می‌کنند، متفاوت خواهد بود. بنابر مطالعات صورت گرفته و تصمیمات هیات مدیره شتابدهنده، اولویت ورود با استارتاپ‌هایی است که حداقل یک نمونه فیزیکی از طرح خود ارائه نمایند (TRL۴) و پس از گذراندن فرایند شتابدهی توانایی تولید نیمه صنعتی یا صنعتی را داشته باشند (TRL۸).

از آنجا که فرایند شتابدهی در حوزه مواد پلیمری شامل نمونه سازی و انجام آزمون‌های مختلف  (شناسایی و خواص مواد) می‌باشد حداکثر یک فرایند ۱۲ ماهه (برمبنای تعاریف TRL ها در صنعت پلیمر برای رسیدن به TRL۸ این زمان تخمین زده می‌شود.) برای این منظور پیش‌بینی شده است که می‌تواند بر اساس پتانسیل تیم‌های ورودی (میزان پشتکار افراد، میزان تعامل افراد گروه، پیچیدگی طرح، پشتوانه علمی و صنعتی گروه و…) تا ۱۸ ماه افزایش پیدا کند.