لایو صنعتی نانو: طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر نانو (آسیاب، میکسر و راکتور) – 14مهر

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه 14مهرماه 1400، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر نانو (آسیاب، میکسر و راکتور)»، میزبان مدیر عامل شرکت امین آسیا فناور پارس، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با مهندس حمیدرضا کمال آبادی فراهانی، مدیر عامل شرکت امین آسیا فناور پارس (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که شرکت امین آسیا فناور پارس در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنایع نفت، نیروگاهی و آزمایشگاهی فعالیت می نماید. عمده زمینه فعالیت شرکت شامل موارد ذیل است:

– طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مانند: آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، توربو میکسر و..

– طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار

– طراحی، ساخت و تعمیر مبدل های حرارتی

– ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای استراتژیک مانند پایه نیکل ، کبالت و تیتانیوم

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر نانو (آسیاب، میکسر و راکتور)، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

یکی از مهمترین روش‌های فرآوری مواد پودری روش آسیاب‌کاری می‌باشد، که کاربردهای فراوانی نیز در صنایع مختلف پیدا کرده است. با استفاده از دستگاه‌های ساخت شرکت امین آسیا فناور پارس، می‌توان علاوه بر آسیاب‌کاری، فرآیندهای دیگر نظیر آلیاژسازی مکانیکی را نیز انجام داد. همچنین می‌توان ابعاد ذرات را دستخوش تغییر کرد. بدین منظور تا کنون آسیاب‌های مختلفی با مکانیزم‌های متفاوت در این شرکت ساخته شده‌اند. به عنوان مثال آسیاب بلوطی (میکسر میل) تولیدی این شرکت، برای پودر کردن مواد ترد، سخت و همچنین مواد فیبری و نرم در حد میکرون و نانومتر استفاده می‌شود. و یا از آسیاب بید میل تولیدی این شرکت، برای آسیاب کردن مواد در حالت مرطوب و یا ذرات جامد معلق در مایع (سو سپانسیون) تا حد میکرون و نانومتر استفاده می‌شود.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته می شود و علاقمندان می توانند ضمن حضور در برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت کامنت یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.

 


لینک ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)