تولید رنگهای ایرانی نانو با پوشش پلی یورتان ضد اشعه آفتاب

شرکت نانو آریسا پوشش جهت بهبود مقاومت در برابر اشعه UV اقدام به تولید پوشش پلی یورتان حاوی نانوذرات نموده است. از این محصول می‌توان به عنوان آخرین لایه بر روی سطوح فلزی مانند پل‌ها، کشتی‌ها و تانکرها استفاده کرد.

پوشش‌های دو جزئی پلی اورتان بر پایه فناوری نانو به دلیل زیبایی و براق بودن، به عنوان لایه نهایی روی پوشش‌های حفاظتی اپوکسی بسیار مناسب بوده و بیشتر جهت استفاده بر روی هر نوع سطوح فلزی مانند پل‌ها، کشتی‌ها و تانکرها به عنوان آخرین لایه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از خواص بسیار مهم این پوشش‌ها مقاومت در برابر اشعه UV است. یکی از مهم‌ترین عوامل مخرب محیطی برای سطوح در معرض تابش نور خورشید، اشعه ماورای بنفش (UV) است. این اشعه موجی در گستره امواج الکترومغناطیسی با طول موجی کوتاه‌تر و انرژی بیشتر از نور مرئی است که در نور خورشید موجود بوده و تقریباً شامل ۱۰٪ از تمام امواج منتشر شده از سطح خورشید می‌شود.

امروزه به علت افزایش آلودگی محیط زیست و تخریب لایه اوزون، میزان عبور اشعه UV از اتمسفر زمین افزایش یافته و تخریب بیشتر سطوح مختلف در زندگی شهری مانند نمای خارجی ساختمان که از جنس مواد گوناگون مانند فلزات، سرامیک، چوب یا پلیمرها ساخته می‌شود را به همراه دارد. این تخریب به شکل پوسیدگی، تغییر رنگ یا زرد شدگی در نمای ساختمان یا هر قطعه دیگر در معرض تابش UV بروز می‌یابد.

یکی از روش‌های محافظت از سطوح در برابر اشعه UV اعمال پوشش سطحی است. شرکت نانو آریسا پوشش توانسته با بهره‌گیری از نانوذرات پوشش پلی یورتان مقاوم در برابر اشعه UV تولید و به بازار عرضه نماید.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • زیبایی و براقیت
  • قیمت مناسب
  • مقاومت سایشی و ضربه‌پذیری بالا
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی
  • چسبندگی بسیار عالی آنها به عنوان لایه نهایی در سیستم‌های اعمال رنگ

درباره شرکت نانو آریسا پوشش بیشتر بدانیم

شرکت نانو آریسا پوشش، با هدف تولید محصولاتی نوین و کارآمد در عرصه رنگ‌ها و پوشش‌ها و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده است و درصدد است با استفاده از فناوری نانو، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی، ساختمانی، دریایی و اتومبیلی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و حتی خواص نوینی در این پوشش‌ها ایجاد نماید.

قابلیت‌هایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضد حریق، ضد خش، ضد جلبک و آنتی باکتریال بودن و افزایش مقاومت به اشعه ماوراء بنفش را می‌توان بنا به نیاز، توسط علم و فناوری نانو در انواع پوشش‌ها تقویت کرد. شرکت نانو آریسا پوشش، به عنوان اولین شرکت در کشور، تمامی محصولات خود را با استفاده از فناوری نانو به بازار عرضه می‌نماید و در این راستا از حمایت‌های پارک علم و فناوری گیلان بهره جسته و به عنوان واحد فناور مستقر در شهر صنعتی پارک علم و فناوری، مصمم است با انجام تحقیقات و ارائه راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین روز دنیا، محصولات خود را بر پایه آخرین استانداردها و با بالاترین کیفیت به مشتریان خویش ارائه نماید و دانش نانو را در تولید سطح بالاتری از محصولات به کار گیرد.

 

نانومحصول ایرانی؛ پوشش پلی یورتان مقاوم در برابر اشعه UV