دومین نشست تخصصی معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنایع لوازم خانگی برگزار شد

دومین نشست تخصصی معرفی فناوری های نانویی توسعه یافته توسط فناوران داخلی مرتبط با صنایع لوازم خانگی با کمک انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در تاریخ 24 بهمن سال 96 برگزار شد.

در ادامه اولین نشست تخصصی کاربردهای فناوری نانو در صنعت لوازم خانگی در تاریخ 12 اردیبهشت ماه 96، دومین نشست در این حوزه به همت انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در تاریخ 24 بهمن ماه 96 در محل ستاد برگزار گردید.

در این نشست شرکت های نانویی مرتبط با خطوط رنگ صنایع لوازم خانگی به ارائه محصولات و فناوری های خود پرداختند. از این رو شرکتهای فناور شامل شرکت شیلر فرایند پارس، فام گستر ماهان و نوآوران نانو صنعت معین و از سوی دیگر شرکت های صنعتی متقاضی فناوری همچون سامسونگ، امرسان، سینجر گاز، گروه صنعتی بوتان، صنام، آبسال، نیکسان، انرژی، استیل البرز، تندیس درخشان، رکسین، تکنو پارس و فیلور در این نشست حضور یافتند.

filereader.php?p1=main_b59c67bf196a47581

در این نشست ابتدا دکتر حبیب الله انصاری دبیر کل انجمن صنایع لوام خانگی ایران در خصوص اجتناب ناپذیر بودن استفاده از فناوری های نوین از جمله فناوری نانو در تولید لوازم خانگی با کیفیت و به روز و همچنین از تصمیم انجمن صنایع لوازم خانگی در اختصاص دادن بخشی از فعالیت های خود در زمینه آشنا نمودن صنایع با این فناوری ها به کمک ستاد نانو سخن گفتند.

در ادامه دکتر نجیمی دبیر کارگروه صنعت و بازار به معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و برنامه های حمایتی ستاد از صنایع بزرگ جهت بکارگیری فناوری نانو در تولیدات خود پرداختند و سپس آقای مهندس فلاحتی مدیر حوزه لوازم خانگی در کارگروه صنعت و بازار برخی از فناوری های مورد تایید ستاد که قابلیت استفاده در صنایع لوازم خانگی را معرفی نمودند.

در ادامه شرکتهای فناور به شرح زیر به ارائه فناوری ها و محصولات خود و کاربرد آن ها در خطوط رنگ صنابع لوازم خانگی پرداختند.

ابتدا شرکت شیلر فرایند پارس در خصوص محصول پوشش های تبدیلی مورد استفاده در خط رنگ و جایگزین پوشش های فسفاته می باشد توضیحات کاملی ارائه نمودند. از مزیت های این پوشش ها نداشتن لجن و سازگاری با محیط زیست، کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه های تمام شده محصول می باشد.

سپس شرکت فام گستر ماهان در خصوص رنگ های پودری ضد خوردگی خود به ارائه پرداختند که از مزیتهای این محصول می‎توان به کاهش دمای پخت و افزایش زمان ماندگاری بدون زرد شدن در کوره اشاره نمود.

شرکت نوآوران صنعت معین نیز از افزودنی نانویی قابل اضافه کردن به رنگهای رزینی جهت بهبود خواص ضد خوردگی رنگ توضیحات جامعی ارائه دادند.

در پایان شرکت کنندگان از نمایشگاه دائمی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو که برخی از محصولات نانویی تجاری شده به معرض نمایش گذاشته شده ‎اند، بازدید کردند.