نانومحصول ایرانی؛ ماشین لباسشویی درب از بالا

بدنه ماشین لباس‌شویی‌های تولیدشده در شرکت تولیدی و صنعتی «پاکشوما» با استفاده از پوشش تبدیلی نانوزیرکونیومی در مقابل خوردگی مقاوم‌سازی شده است.

امروزه ماشین لباسشویی یکی از الزامات اساسی در همهٔ خانه‌ها به شمار می‌رود. این وسیله که به منظور سهولت در شست‌وشو و خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌شود، دارای انواع مختلفی است. یکی از انواع آن‌ها ماشین لباسشویی درب از بالا است که دارای سایز کوچکتر نسبت به ماشین لباسشویی‌های در از روبرو می‌باشد و پیچیدگی‌های کمتری نسبت به آن‌ها دارد.

این ماشین‌ها قابلیت اضافه کردن لباس در حین شست‌وشو را دارند. به طور کلی از آنجا که این وسایل در معرض آب و مواد شوینده قرار می‌گیرند، می‌توانند دچار خوردگی شوند. به همین منظور پوشش‌های مناسب از جمله پوشش‌های تبدیلی به جهت حفاظت از آن‌ها توسعه یافته‌اند. پوشش‌های تبدیلی، پوشش‌های ایجاد شده روی سطح فلزات هستند که در آن بخشی از سطح را با فرایندهای شیمیایی و الکتروشیمیایی به پوشش تبدیل می‌کنند.

از انواع پوشش‌های تبدیلی می‌توان به پوشش‌های فسفاته، کروماته، زیرکونیومی و اندایزینگ اشاره کرد. پوشش‌های تبدیلی کاربردهای گسترده‌ای و عمدتا برای محافظت فلزات در برابر خوردگی دارند. این پوشش‌ها هم دارای ظاهری جذاب و تزئینی هستند و هم به دلیل خصوصیات جذب سطحی مناسب، می‌توان انواع رنگ‌های آلی و معدنی را روی آن‌ها اعمال نمود.

پوشش‌های تبدیلی با داشتن خصوصیاتی همچون مقاومت در برابر خوردگی کابردهای مهندسی متعددی داشته و با فرایندهای رنگی کردن نیز کاربردهای تزئینی پیدا می‌کنند. پوشش‌های تبدیلی پایه زیرکونیومی دارای مزیت‌های مهمی نسبت به فرآیندهای مرسومی چون فسفاته هستند. از آن جمله می‌توان به عدم حضور عناصر مضری همچون نیکل، کروم، فسفات، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، مقاومت به خوردگی ایده‌آل و چسبندگی بهتر رنگ به زیرلایه را دارند.

در حال حاضر از این فناوری در تولید ماشین‌های لباسشویی شرکت پاکشوما بهره گرفته شده است و متخصصان این شرکت با همکاری شرکت شیلر فرآیند پارس به عنوان تولیدکننده این نوع پوشش‌ها طی سال‌های اخیر تحولی را در زیرلایه محصولات فلزی رنگ شده خود به‌وجود آورده‌اند.

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • بهبود خواص مقاومت به خوردگی و چسبندگی رنگ
  • دارای پوششی دوستدار محیط‌زیست (عدم وجود فلزهای سنگین و زیان‌آور)
  • دارای قیمت مناسب

درباره شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما فعالیت خود را در سال 1354 با تولید ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک آغاز نمود. شرکت پاکشوما با بیش از چهل سال سابقه و تجربه در تولید انواع لباسشوئی، اهداف و برنامه‌های خود را در راستای عرضه محصولات با بالاترین کیفیت جهت آسایش، آرامش و رضایت بیشتر خانواده‌های ایرانی قرارداده است. بدین منظور سبد محصولات خود را با اضافه نمودن ماشین ظرفشویی، یخچال ساید بای ساید، جاروبرقی، مایکروفر و کولرگازی کامل نموده و در حال برنامه‌ریزی برای تولید سایر لوازم خانگی برای تمامی اقشار جامعه با هر نوع سلیقه و بودجه است.

شرکت پاکشوما جهت تضمین و ارتقا سطح کیفی محصولات با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی مفتخر به دریافت گواهینامه‌های سیستم‌های مدیریتی 10004 ISO و 10002 ISO و 14001 ISO و 9001 ISO شده است. از دیگر افتخارات شرکت می‌توان به انتخاب واحد کار آفرین برتر در سال 89 واحد پیشتاز در صنعت لوازم خانگی، دریافت گواهینامه نشان مرغوبیت و جایزه رضایت‌مندی مشتریان در سال‌های 91 و 92 اشاره نمود.