تقدیر از شرکت شیلر فرآیند پارس برای تولید محصول سبز

در نوزدهمین همایش ملی انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که با حضور دکتر محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، از شرکت شیلر فرآیند پارس، برای تولید نانو پوشش‌های تبدیلی زیرکونیومی به عنوان محصول سبز تقدیر به عمل آمد.

فرهنگ آزاد، مدیر مهندسی فروش شرکت شیلر فرآیند پارس، در حاشیه این همایش در مورد ویژگی‌ها و مزایای پوشش‌های نانومتری زیرکونیومی گفت: این محصول با ویژگی‌های منحصر به فرد، برای صنایع مختلف کاربرد داشته و مزایای متعددی نسبت به رقبا ایجاد نموده است. ایشان ویژگی های این محصول فناوری نانو را شامل جایگزین شدن زیرکونیوم به جای فسفات روی، شارژ اولیه و ثانویه به مراتب کمتر نسبت به فسفاته‌ها و کروماته، عدم نیاز به اندازه‌گیری اسید کل و اسید آزاد، عدم نیاز به انرژی، عملکرد در دمای محیط بدون تجهیزات حرارتی و صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام کردند.

مدیر مهندسی فروش شرکت شیلر فرآیند پارس در مورد ویژگی‌های ضد آلایندگی نانو پوشش زیرکونیوم می‌گوید: این محصول آلایندگی بسیار کمتری نسبت به فسفات روی دارد و علاوه بر آن منجر به افزایش حذف آلایندگی محیط زیست نیز می‌شود. این محصول به دلیل نداشتن لجن و رسوبات در فرآیند تولید و حذف فلزات سنگین و آلاینده محیط زیست مانند فسفات، کروم (شش و سه ظرفیتی) روی، نیکل، منگنز، نیتریت و نیترات همچنین نبودن زیرکونیوم در چک لیست تصفیه پساب، گواهی محصول سبز دریافت کرده است. این محصول دانش بنیان موفق به دریافت گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو شده‌ است و با بهره‌مندی از این فناوری، تغییرات کمّی و کیفی زیادی در محصولات لوازم خانگی ایجاد کرده است.

گفتنی است نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز، روز ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۶ در سالن همایش سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد و طی آن، از ۶۷ واحد صنعتی سبز و ۲۲ واحد خدماتی سبز تقدیر شد.