اجاق گاز ایرانی با پوشش چربی‌گریز

شرکت «اسنوا» با بهره‌گیری از فناوری نانو اجاق گاز با پوشش چربی‌گریز تولید و روانه بازار کرده است که خاصیت آسان تمیزشوندگی دارد.

اجاق گاز از جمله لوازم خانگی مورد استفاده در آشپزخانه است که با دادن حرارت مستقیم به مواد غذایی خام، سبب پخت آن‌ها و تهیه غذا می‌شود. این وسیله می‌تواند در دو نوع گازی و برقی به بازار ارائه گردد. امروزه اجاق گازها با تعداد شعله متفاوت و در سایزهای مختلف و همچنین در دو نوع رومیزی و ایستاده در بازار موجود هستند.

به دلیل شرایط دمایی بالا و همچنین حضور مداوم مواد غذایی و به خصوص روغن‌ها در فرایند پخت و در نتیجه در معرض بودن اجاق گاز با این شرایط، آلودگی‌های روغنی روی این وسایل ایجاد خواهد شد. همچنین به دلیل چسبندگی بالای این آلودگی‌ها به سطح، پاک کردن آن‌ها به سختی صورت می‌پذیرد. علاوه بر این آلودگی‌های روغنی ممکن است در طولانی مدت از زیبایی محصول بکاهد و حذف آن غیر ممکن شود.

در اجاق گازهای معمولی چربی‌ها و لکه‌های به جا مانده از پخت‌وپز بر روی سطح گاز به خصوص سطوح لعابی به آسانی تمیز نمی‌شود و مستلزم استفاده از شوینده‌ها و زحمت فراوان برای نظافت آن است. زاویه تماس چربی به عنوان معیاری برای چربی‌گریزی سطح در حالت عادی کمتر از ۲۰ درجه است در حالی که با استفاده از نانوپوشش‌های چربی‌گریز بر پایه نانوسیلیس با کاهش انرژی سطحی پوشش لعابی یا شیشه‌ای اجاق گاز این زاویه به ۷۰ درجه می‌رسد و این ویژگی مانع از چسبندگی روغن و چربی به جا مانده از پخت‌وپز بر روی سطح شده و نظافت آن را آسان می‌کند.

فناوری استفاده شده در سطوح اجاق گاز بایستی در برابر سایش، دمای بالا و مواد شوینده قوی مقاومت ویژه‌ای داشته باشد تا خواص چربی‌گریزی را برای مدت مشخص و قابل توجهی در خود حفظ کند. همچنین حفظ شفافیت سطح زیرلایه در برابر عوامل شیمیایی و حرارتی محل به‌کارگیری آن، مساله‌ای است که شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به دنبال راه‌حلی برای آن هستند.

گروه صنعتی ارکان ساختار نوین ایرانیان (اسنوا) با همکاری شرکت نانوپاد شریف به عنوان تولیدکننده پوشش‌های چربی‌گریز طی سال‌های اخیر تحولی را در قابلیت تمیزکاری سطوح اجاق به‌وجود آورده‌اند و اجاق گاز با پوشش حاوی نانوذرات با خاصیت چربی‌گریزی تولید کرده‌اند که به منظور تسهیل پاک کردن این آلودگی کاربرد دارد.

گفتنی است که بر اساس برآوردهای انجام شده حجم بازار جهانی پوشش‌های چربی‌گریز در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۵ میلیون دلار بوده که از این مقدار ۱۲ درصد آن به پوشش‌های چربی‌گریز دارای نانوذرات اختصاص داشته است و در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان مطرح لوازم خانگی نظیر بوش، زیمنس، ال‌جی، سامسونگ، بکو و گروندینگ از محصولات و پوشش‌های چربی‌گریز در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • حفظ خاصیت چربی‌گریزی در بیش از ۲۵۰۰ سیکل سایشی با مواد شوینده خانگی
  • تحمل دمای ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد
  • ماندگاری بالا در مجاورت دائمی آب جوش در طول دوره مصرف
  • حفظ کارآیی در برابر حلال‌های قوی بازی و اسیدی و سایش‌های ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ سیکل
  • تطبیق با شاخص‌های آزمون آسان‌تمیزشوندگی EN 14411
  • قیمت مناسب

 

درباره گروه صنعتی ارکان ساختار نوین ایرانیان (اسنوا)

شرکت اسنوا تولیدکننده انواع اجاق‌گاز و محصولات توکار از کارخانه‌های تولیدی لوازم خانگی زیر مجموعه‌های گروه صنعتی انتخاب، بزرگ‌ترین تولید کننده لوازم خانگی کشور است. این کارخانه در سال ۱۳۸۵ در زمینی بالغ بر بیست هزار متر مربع در شهرک صنعتی مورچه خورت احداث شده و تولید محصولات سرمایشی، گرمایشی و اجاق گاز شامل اجاق گازهای توکار Built-In (هاب، هود، مایکروفر، سینک و آون) و اجاق‌گاز ایستاده (Free Stand) از سبد بزرگ محصولات لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب را به عهده دارد.

این شرکت مجهز به جدیدترین تکنولوژی تولید و دارای انواع پرس‌های ضربه‌ای و هیدرولیک ۶۰ تن تا ۱۰۰۰ تن، دستگاه‌های رباتیک الکترومغناطیس رنگ و لعاب، دستگاه‌های C.N.C خم و برش، تکنولوژی جوش پلاسما جهت صفحات رویه اجاق گاز و دیگر تجهیزات مصرفی در حین مونتاژ محصول مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است.