تولید نانوپودر سیلیس با خلوص بالا در کشور

شرکت درخش شیمی فرآیند موفق به تولید پودر نانوذرات سیلیس با خلوص بالا شده است که می‌توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد.

براساس اطلاعاتی که این شرکت منتشر کرده است، این نانوذرات بین 10 تا 20 نانومتر قطر داشته و خلوص آن بین 97 تا 99 درصد است. این نانوپودر سفید رنگ، فاقد بو بوده و از پایداری بالایی برخوردار است.

سیلیس یکی از عناصر فراوان در طبیعت است که سمیت کمی داشته و از زیست‌سازگاری بالایی برخوردار است، از این رو از آن در صنایع مختلفی نظیر نساجی استفاده می‌شود. این نانوذرات امکان عامل‌دار شدن با انواع مختلفی از ترکیبات را داشته و می‌توان آن‌ها را برای استفاده در محصولات مختلف، اصلاح کرد.

این نانوذرات در حوزه‌هایی نظیر تصویربرداری زیستی، کاتالیست، مواد غذایی، عایق، صنعت رنگ و پوشش، لوازم آرایشی و بهداشتی و بتن قابل استفاده است.

شرکت تولیدی تحقیقاتی درخش شیمی فرآیند از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را بر پایه دانش و نوآوری در فناوری‌های روز و در زمینه صنایع شیمیایی و صنعت آرایشی-بهداشتی آغاز کرده و توانسته تا سال ۱۳۹۹ چندین نوع کلینر صنعتی و همچنین مواد شیمیایی آزمایشگاهی extra pure را وارد بازار کند.

این شرکت با تکیه بر دانش فنی اساتید و محققان دانشگاه، توانمندی‌های ویژه ای در زمینه تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان منطبق با کیفیت جهانی داراست. در حال حاضر این شرکت با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص، امکانات و فضای تولید به‌عنوان شرکتی پیشرو در پارک علم و فناوری مدرس نقش مهمی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان دارد و با هدف ارتقاء کیفیت تولید کالای ایرانی و رفع وابستگی صنایع شیمیایی کشور به محصولات خارجی فعالیت می‌کند و امکانات منحصر به‌فردی را جهت ارائه به مشتریان خود ارائه می‌نماید.