تولید نانوکیلر پایه آب مخصوص چوب در ایران

شرکت پوشش گیتی سبز اسپادان موفق به تولید کیلر پایه آب مخصوص چوب با استفاده از فناوری‌ نانو شده است. این کیلرهای نانویی با ایجاد سطحی زیبا و براق و یکنواخت روی چوب موجب افزایش طول عمر و ماندگاری چوب رنگ شده می‌شوند. به‌دلیل وجود نانوذرات در این کیلرها، استفاده از آن موجب کاهش هزینه‌‌ها، کاهش خطر آتش‌سوزی و کاهش آلودگی به‌دلیل استفاده از آب و حذف تینر می‌شود. همچنین این پوشش‌های نانویی قابلیت شستشو داشته و زیرلایه‌ای مناسب برای پوشش‌های مختلف است. از سوی دیگر کیلرهای نانویی بسیار سریع خشک می‌شوند و در برابر سایش و اصطکاک با اجسام خارجی بسیار مقاوم هستند. این کیلرها فاقد هرگونه بوی تند و نامطبوع بوده و برای استفاده در محیط‌های صنعتی و خانگی بسیار مناسب هستند.

افزودن نانوذرات به محصول کیلر شرکت پوشش گیتی سبز اسپادان موجب ایجاد خاصیت ضد شره‌‌گی در این محصول شده است. همچنین با اضافه شدن نانوذرات به کیلر از میزان ته نشین شدن آن نیز کاسته شده است.

کیلرها معمولا بر دو نوع براق و مات دسته بندی می‌‌شوند. برخی کیلرها پایه آب نیستند و از تینر به عنوان رقیق‌کننده برای آن‌ها استفاده می‌شود. مزیت کیلرهای پایه آب نسبت به انواع کیلرهای دیگر که با تینر رقیق می‌‌شوند این است که خطرات آن‌ها کمتر بوده و موجب بروز سرطان در مصرف‌کننده نمی‌شوند. برخی از کیلرها مخصوص چوب بوده و برخی دیگر مخصوص فلزات و سیمان و سطوح خارجی ساختمان، که نحوه استفاده از هرکدام متفاوت است و بستگی به سطوح مورد نظر دارد. برخی کیلرها باید با قلم‌مو روی سطوح مورد نظر استفاده کرد و برخی دیگر به صورت اسپری موجود است. کیلر پایه آب که به‌عنوان پوشش محافظتی روی سطوح چوب به کار می‌‌رود که یک پوشش مقاوم روی سطوح رنگ شده ایجاد و از سطوح در برابر آب، نور خورشید و شرایط جوی محافظت می نماید. این محصول با آب رقیق و به راحتی با قلم مو روی سطوح چوبی استعمال می‌شود.

لازم به ذکر است که شرکت پوشش گیتی سبز هم‌اکنون در مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به فعالیت بوده و در زمینه تولید پوشش‌های پایه آب به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.