تولید داخلی کفی‌های کفش نانو با خواص ضدباکتری

شرکت پاموک تابان، بعنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده کفی کفش، با استفاده از نانوذرات نقره اقدام به تولید و عرضه کفی‌های کفش آنتی‌باکتریال کرده که استفاده از آن برای جلوگیری از رشد قارچ و عوامل بیماری‌زا بسیار موثر است.

پزشکان از پا به‌عنوان قلب دوم یاد می‌کنند و در این میان کفی کفش در تماس مستقیم با پای انسان قرار دارد. بنابراین کفی کفش نقش مهمی در حفظ سلامت پا دارد. در طراحی کفی کفش عوامل مختلفی همچون اندازه، حالت انحنای کف پا، قابلیت جذب ضربه، قابلیت کنترل رطوبت و مقابله با بو و باکتری در نظر گرفته می‌شود. تعرق پا علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع و آزاردهنده، موجب رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در میان انگشتان و بیماری‌های عفونی می‌شود. امروزه با توجه به اهمیت سلامت پاها، روش‌های مختلفی همچون استفاده از نانوذرات در ساخت کفی کفش، مورد توجه قرار گرفته است. این‌گونه کفی‌ها واکنش آلرژیک ایجاد نکرده و ضرری برای بدن انسان ندارند. نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می‌شود.

از این رو شرکت پاموک تابان با تولید و عرضه کفی‌های کفش حاوی نانوذرات تلاش دارد تا به حفظ سلامت پا مصرف‌کنندگان کمک کند. کفی طبی چرم پاموک تابان یک کفی طبی چرم است که قرار دادن آن در کفش موجب می‌شود تا بوی نامطبوع پا به حداقل رسیده و سطح زیر پا بسیار نرم باشد که این امر باعث جلوگیری از خستگی پا و آسیب به کف پا، زانو و کمر می‌شود.

این کفی‌های نانویی از ویژگی‌هایی نظیر ضدحساسیت، سهولت کاربرد، ممانعت از ایجاد و رشد باکتری‌ در جوراب و کفش، جلوگیری از تعرق پا و بوی بد و خواص آنتی‌باکتریال برخوردار هستند.

در این کفی‌ها از نانوذرات نقره استفاده شده است که توانایی از بین بردن بیش از ۶۵۰ نوع باکتری مختلف را دارا است.