چادر‌های مشکی بانوان ایرانی با فناوری نانو

برخی از بانوان مسلمان در ایران و دیگر کشورهای اسلامی از چادر مشکی به عنوان پوشش استفاده می‌کنند. این پوشش مانند دیگر البسه، ممکن است آلودگی‌های محیط را جذب کند و فرد را در معرض بیماری قرار دهد. تشدید گرما در تابستان، خیس و گل‌آلود شدن در روزهای بارانی و برفی و چروک شدن از مهم‌ترین مشکلات چادرها هستند که اغلب بانوانی که از این پوشش استفاده می‌کنند با آن مواجه‌اند. فناوری نانو برای رفع برخی از این مشکلات راه‌حل‌هایی را ارائه داده است.

هجوم میکروب‌ها!
برخـی از الیاف به ویژه الیاف سلولزی مورد تـجزیه بیولوژیـکی میکروب‌ها قرار می‌گیرند. این عملکرد میـکروب‌ها می‌تواند سبب تغییر رنگ و کاهش خواص مکانیکی (استحکام سایشی و کششی) الیاف شده و موجبات پوسیدگی منسوج را فراهم آورد. همچنین میکروارگانیزم‌ها می‌توانند سبب کاهش ویسکوزیته و تخریب مواد مورد مصرف در فرآیندهای مختلف تکمیل منسوجات شوند. که به مرور زمان بر کیفیت و ویژگی‌های ظاهری پوشاک تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارد.

ورود مواد ضدمیکروب به صنعت نساجی
از آنجایی که منسوجات علاوه بر مهیا کردن محیط مناسب رشد و تکثیر میکروب‌ها می‌توانند سبب انتقال و شیوع انواع بیماری‌ها شوند، تحقیقات زیادی برای تولید الیاف و منسوجات ضدمیکروب انجام شده است.
استفاده از مواد آنتی‌باکتریال در بافت یا مراحل تکمیلی دوخت انواع البسه از جمله چادر می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از انتشار میکروارگانیزم‌ها و باکتری‌ها کند.

فناوری نانو پارچه‌هایی با ویژگی‌های جدید ارائه داده است
یک گروه از مواد آنتی‌باکتریال که اخیرا موردتوجه تولیدکنندگان در صنایع مختلف قرار گرفته‌ است نانوذرات با خواص ضدباکتریایی هستند. استفاده از فناوری نانو در صنعت نساجی به منظور بهبودبخشیدن به خواص و یا ایجاد ویژگی جدید در منسوجات با استفاده از مواد یا ساختارهای نانومتری انجام می‌شود. موسسه فرهنگی پژوهشی حجاب و عفاف تولیدکننده انواع چادر و قواره‌های چادری در محصولات خود از این نانوذرات آنتی‎باکتریال استفاده کرده و چادرهایی با خاصیت آنتی‌باکتریال به بازار عرضه کرده است.

محصول‌های آنتی‌باکتریال موسسه حجاب و عفاف؛ شامل قواره‌های چادر مشکی است. هریک از این قواره‌ها با توجه به جنس و مدل پارچه با نام‌های ایرانی «متینا»، «ثمینا»، «ستیا»، «آرشیدا» و «حورا» نام‌گذاری شده‌اند.
برای تولید پارچه این نوع چادرها از مواد ضدآب و لک، ضدالکتریسته ساکن، ضدچروک، خنک‌کننده و نانومواد آنتی‌باکتریال استفاده شده است.

تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم
موسسه فرهنگی پژوهشی حجاب و عفاف، به‌عنوان یکی از موسسات فعال و معتبر در زمینه طراحی و تولید پوشاک اسلامی شناخته می‌شود. این موسسه موفق به دریافت گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو برای پارچه‌های چادری شده است و توانسته مجوز شیما را از سازمان مد و لباس کشور دریافت کند.

filereader.php?p1=main_5c5d3f824d410c4c1

درباره چادرهای موسسه فرهنگی حجاب و عفاف
پس از اینکه پارچه‌های چادری در کارخانه به‌هم دوخته و به‌صورت قواره‌هایی بزرگ درآمدند، با استفاده از نانومواد شسته می‌شوند، این نانوذرات روی تاروپود پارچه اثر گذاشته و منجر به تغییر ویژگی‌های آن می‌شوند. خاصیت آنتی‌باکتریال مهم‌ترین ویژگی پارچه‌های چادری این موسسه است.

همچنین این پارچه‌های چادری از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و نسبت به نمونه‌های مشابه سبک‌تر و دارای لطافت بیشتری هستند. علاوه‌بر این خنک‌کنندگی (برای فصول گرم)، ضدآب و لک، ضدالکتریسته و ضدچروکی از دیگر ویژگی‌های این چادرها هستند.
گفتنی است ماندگاری خاصیت نانویی این پارچه‌ها با توجه به نانومواد به‌کار گرفته شده در آن بالا است هرچند ممکن است پس از شست‌وشوی مکرر این خاصیت کاهش یابد.
گارانتی تعویض ١١٠ روزه و دوخت رایگان محصولات یکی دیگر از مزایای محصولات بنیتا برای خریداران است.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با چادرهای آنتی‌باکتریال موسسه فرهنگی پژوهشی حجاب و عفاف، به صفحه این شرکت در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری نانو ایران مراجعه کنید.