ساکهای دستی ضدباکتری، نانومحصولی ایرانی

پارچه‌های اسپان‌باند در نساجی با عنوان منسوجات بی‌بافت شناخته می‌شوند. شرکت «میلاد پرنیا ایرانیان» توانسته است با استفاده از کامل‌ترین خطوط تولید تمام اتوماتیک، اسپان‌باند حاوی نانوذرات تولید نماید. این شرکت با استفاده از این محصول انواع مختلف ساک دستی آنتی‌باکتریال را به بازار عرضه کرده است.

ساک پارچه‌ای در ابعاد و طرح‌های مختلف برای حمل و بسته بندی کالاها بخصوص در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. فروشندگان، نام یا لوگوی برند خود را روی این ساک پارچه‌ای چاپ می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در تولید ساک پارچه‌ای از مواد مختلفی مانند پارچه‌های بی بافت (Nonwoven fabrics) استفاده می‌شود و علاوه بر سرعت زیاد تولید، قیمت مناسبی را برای مصرف‌کننده به دنبال دارد. تولید با حجم و سرعت بالا، قیمت بسیار کم، بازیافت آسان و طیف وسیع محصولات قابل تولید با این منسوجات از دلایل محبوبیت روز افزون این ابداع بشر است.

منسوجات بی‌بافت نوعی از پارچه است که الیاف جدا از هم به صورت چیدمان عنکبوتی یا به صورت مستقیم و موازی و یا به صورت تصادفی جهت داده و در هم آمیخته می‌شوند و بر روی آن‌ها عملیات اتصال انجام می‌شود. عملیات اتصال الیاف با روش‌هایی مانند سوزن‌زنی (NEEDLING MACHINE)، یا با استفاده از چسب (CHEMICAL BONDING) صورت می‌گیرد.

با توجه به تماس ساک پارچه‌ای با مواد مختلف و همچنین قرارگیری آن بر روی زمین یا داخل خودرو، امکان جذب آلودگی‌ها و باکتری‌ها در سطح آن وجود دارد. با توجه به تماس دست با ساک پارچه‌ای و همچنین جابجایی مواد خوراکی با استفاده از آن، مقابله با باکتری‌ها لازم است.

نانوذرات یک عامل ضد میکروبی قوی هستند که می‌توانند باعث از بین رفتن طیف وسیعی از میکروب‌ها شوند. اثر ضد باکتریایی به‌طور چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می‌یابد، به‌طوری‌که آن‌ها قادر به از بین بردن بیش از 650 نوع باکتری هستند. بهره‌گیری از نانوذرات در ساختار داخلی اسپان‌باند مورد استفاده در تولید ساک دستی شرکت میلاد پرنیا ایرانیان منجر به ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال در آن می‌شود.

ویژگیهای محصول:

  • آنتی‌باکتریال
  • عاری از الیاف حساسیت‌زا
  • لطیف و بسیار نرم
  • قیمت مناسب
  • سبک
  • در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
  • قابل شستشو با آب سرد و مواد شوینده ملایم

واحد صنعتی تولیدی میلاد پرنیا ایرانیان با نام تجاری سومریا از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در زمینه اسپان‌باند آغاز کرده است. در این مجموعه چهار دسته محصول صنعتی، آرایشی بهداشتی، غذایی و تجهیزات پزشکی تولید می‌شوند. این مجموعه علاوه بر تولید اسپان‌باند، دارای صنایع تکمیلی شامل دستگاه تولید ساک دستی، دستگاه چاپ روی پارچه و دستگاه لمینت است. مجموعه کارخانجات شرکت میلاد در شهرک صنعتی ایوانکی در 45 کیلومتری تهران، واقع گردیده است.

خط تولید منسوجات بی‌بافت (با گرماژ اسپان‌باندهای تولیدی از ۱۰ تا ۲۰۰ گرم بر مترمربع و عرض ۵ تا ۳۴۰ سانتی‌متر بنا به سلیقه مشتری در رنگ‌های متنوع)، خط تولید ساک دستی، خط تولید زیرانداز مسافرت، خط تولید زیرانداز بیمار، خط تولید البسه غیراستریل، خط تولید پد جاذب رطوبت، خط تولید منسوج بی بافت دوخته شده توسط التراسونیک، خط تولید لمینیشن و خط تولید چاپ فلکسو، خطوط تولیدی مستقر در این مجموعه است. با راه‌اندازی این خطوط تولید تاکنون برای ۳۰ نفر ایجاد اشتغال شده است. این مجموعه ظرفیت تولید و فروش تا ۴ هزار تن محصول را در سال داراست.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به http://www.miladbibaft.com/ مراجعه نمایید.