حضور نانوفناوران کشور در نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت

در پانزدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت که از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، واحد ارزیابی محصولات بهمراه هشت شرکت فعال در فناوری نانو در غرفه ستاد نانو حضور دارند.
مشارکت‌کنندگان در پانزدهمین دوره این نمایشگاه در قالب ۲۴ گروه کالایی به معرفی محصولات و دستاوردهای خود می‌پردارند.
با بررسی‌های واحد ارزیابی محصولات، شرکت‌های فناوری نانو فعال در این حوزه انتخاب و جهت معرفی محصولات در این نمایشگاه حضور یافتند. هدف از حضور واحد ارزیابی محصولات در ان نمایشگاه آشنا نمودن مخاطبان این حوزه با نحوی بکارگیری فناور نانو است. آشنایی و جلب اعتماد فعالین صنعت رنگ و رزین مبنی بر کارایی محصولات دارای تاییدیه نانومقیاس و چگونگی ارزیابی محصولات نانویی شرکت‌های حاضر در غرفه ستاد از دیگر دلایل حضور این واحد در این نمایشگاه است. حوزه‌های کاربردی  محصولات فناوری نانو در نمایشگاه به شرح زیر است:

۱. نانو‌کف‌پوش‌های صنعتی
۲. نانو‌کامپوزیت‌های پلیمری
۳. نانو‌پوشش‌های سخت و مقاوم
۴. پوشش‌های نانویی مقاوم به خوردگی
۵. رنگ‌های پیشرفته نانویی
۶. فناوری پلاسما
۷. سیستم‌های رنگ‌سنجی پیشرفته
۸. انواع نانومواد و افزودنی‌ها

از مهم‌ترین برنامه‌های غرفه فناوری نانو در این نمایشگاه، معرفی محصولات مبتنی بر فناوری‌ نانو، ارائه گزارش‌های کاربردی فناوری نانو در صنایع رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت، شناسایی و ثبت نیاز‌ها و مشکلات صنایع به منظور یافتن راه‌حل با کمک فناوری نانو، بررسی زمینه‌های کارکردی و توسعه فناوری نانو در این صنایع، معرفی برنامه‌ها و حمایت‌های صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (آموزش، تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی محصولات) اشاره نمود.
شایان ذکر است، پانزدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه فناوری نانو واقع در سالن A۳۱ غرفه شماره ۳۳ بازدید نمایند.
جهت مشاهده تصاویر این نمایشگاه اینجا کلیک نمایید.