تولید صنعتی نانو واکس محافظ چرم ایرانی

شرکت کیمیا پژوهش ماهان با توجه به نیاز بازار به محصولی برای پاک کردن سطوح چرمی، با استفاده از ترکیبات گیاهی و نانو ذرات موفق به تولید واکس محصولات چرمی گردید.

شرکت کیمیا پژوهش ماهان با توجه به نیاز بازار به محصولی برای پاک کردن سطوح چرمی با استفاده از ترکیبات گیاهی و نانو ذرات اقدام به تولید واکس محصولات چرمی کرده است.

نقره دارای خاصیت آنتی باکتریال است و در صورتیکه به فرم نانو ذرات باشد، دارای قابلیت  بالایی در نفوذ است و امکان انجام واکنش های شیمیایی را با سرعت بالایی فراهم می کند، بنابراین در این محصول از این خصوصیات نقره استفاده شده است تا پس از پاک کردن سطوح چوب و چرم در داخل سطح چرم و چوب نفوذ کرده و ضمن از بین بردن باکتری‌ها عمر طبیعی آن را نیز حفظ کرده و افزایش دهد این در حالی است که مواد شوینده شیمیایی موجود باعث تخریب زنجیره پلیمری چرم شده و به مرور زمان ترکیب چرمی را دچار خوردگی و تخریب می کند.

به گفته‌ی آقای علی یوسف گمرکچی رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا پژوهش ماهان؛ این محصول با نمونه‌های موجود در بازار که از ترکیبات نفتی، حلالی و پارافینی تشکیل شده، متفاوت است و بوی نامطبوعی ندارد و از آن در پاک کردن مبلمان اداری و منازل، کیف‌های چرمی پول، لپ تاپ و گوشی موبایل، کیف و کفش و صندلی خودرو می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: تونیک گیاهی چوب و چرم همچنین به علت داشتن عطر ذاتی عصاره های بکار رفته در آن از خوشبویی زیادی برخوردار است و بر خلاف واکس ها و لایه بردارهای موجود در بازار که به علت شیمیایی و الکلی بودن بوی نامطبوعی داشته و در داخل آپارتمان ها قابل استفاده نیست، بوی آن فرد را اذیت نمی کند.

این پاک‌کننده گیاهی که از نانو ذرات با ابعاد زیر 100 نانومتر و مورفولوژی کروی تشکیل شده به صورت صنعتی تولید شده و در بازار موجود است و در اردیبهشت 95 موفق به کسب گواهینامه نانو مقیاس با اعتبار یکسال شده است.