کاربردهای فناوری نانوپوشش‌ها در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته

کاربردهای فناوری نانوپوشش‌ها در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته

فناوری نانو کاربردهای گسترده­ای در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌­آلات و صنایع وابسته آن یافته است. گذشته از محصولات ارائه شده با توجه به پتانسيل فوق‌العاده كاربرد فناوري نانو در صنايع غذايي و کشاورزی انتظار مي‌رود طي دو دهه آينده انقلاب بزرگي در این صنایع پديد آيد به گونه‌اي كه اثرات آن بسيار فراتر از كشاورزي مكانيزه خواهد بود.

حفظ، نگهداری و تعمیرات تجهیزات در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌­آلات و صنایع وابسته آن در برابر سایش، خوردگی و مقاومت به ضربه از موارد مهم است. در سال­های اخیر با گسترش فناوری نانو، شرکت­های بزرگ دنیا سعی در استفاده از این فناوری در بخش‌­های مختلف این صنایع از جمله تجهیزات دارند. ابزارآلات، قالب‌­های تزریق پلاستیک و قالب­‌های فورج، تیغه­‌های برش در کمباین‌­ها و موتورهای دیزلی مورداستفاده در این صنعت به شدت نیازمند فناوری نانوپوشش‌­ها هستند.

فناوری نانوپوشش، خواص متفاوت و منحصربه‌فردی به قطعه می‌بخشد. افزایش فوق­‌العاده سختی تا محدوده ۵۰ گیگا پاسکال، ضریب اصطکاک ۰۱/۰، کاهش زبری سطح، بهبود مقاومت به سایش و خوردگی از جمله این خواص است تا در نهایت یک ساختار سطحی هموار بر روی قطعات ایجاد شود تا موجب بالا رفتن عمرکاری، بازدهی و توان بالاتر در قطعات ­شود.

در گزارش صنعتی کاربردهای فناوری نانوپوشش‌ها در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین­‌آلات و صنایع وابسته با کاربردهای نانوپوشش‌ها در این صنعت بیشتر آشنا شوید.