شرکت نانو پارمین خاوران: به دنبال ترویج استفاده از نانوکلی در صنعت هستیم

سید امین رونقی معتقد است که نیاز به معرفی بیشتر و بهتر نانوکلی در بازار داخل کشور وجود دارد تا این نانوماده بیشتر مورد توجه صنعت‌ قرار گیرد. وی می‌گوید: «در طول یک سال گذشته روی بازاریابی تمرکز داشتیم و تلاش کردیم تا نانوکلی را به صنایع مختلف معرفی کنیم. شرکت آریا پلیمر پیشگام و  شرکت بسپار پیشرفته شریف از جمله شرکت‌هایی بودند که با آن‌ها همکاری کرده‌ایم. شرکت بسپار پیشرفته شریف که در بخش بسته‌بندی‌های هوشمند فعالیت دارد از نانوکلی شرکت نانو پارمین خاوران خریداری و استفاده کرده‌است. علاوه‌براین با شرکت بارز نیز در بخش تحقیق و توسعه همکاری داشته‌ایم و به دنبال بهبود نفوذپذیری در لاستیک با کمک نانوکلی هستیم. هدف نهایی ما سازگار کردن نانوکلی با لاستیک به منظور استفاده از آن در صنعت تولید تایر خودرو است. همچنین در بخش کُندسوزی نیز با یک شرکت داخلی همکاری داریم تا از نانوکلی برای تقویت ساختار عایق‌ها استفاده کنیم و در نهایت محصولی برای عایق‌بندی تاسیسات ساختمانی ارائه دهیم.»

دکتر رونقی افزود: «در حال حاضر با ظرفیت نیمه صنعتی فعالیت می‌کنیم. هرچند این مقیاس برای ما هنوز در حد پایلوت محسوب می‌شود. در صورتی که فناوری نانوکلی به صنعت به خوبی معرفی شود و بازار آن گسترش یابد، خط تولید با ظرفیت بسیار بیشتر را راه‌اندازی می‌کنیم.»

مدیرعامل شرکت نانو پارمین خاوران درباره برنامه‌های آتی این شرکت می‌گوید: «در قدم اول تلاش داشتیم تا نانوکلی تولیدمان را در بازار داخل به فروش برسانیم. در حال حاضر می‌توانیم بگوییم که این نانوکلی‌ها امتحان خود را پس داده و در برخی بخش‌ها نظیر بسته‌بندی هوشمند، مشتری‌ها به کررات از آن استفاده کرده‌اند. برنامه آتی ما، بررسی بازار صادراتی این محصول است.»

لازم به ذکر است که فناوری تولید نانوکلی این شرکت در قالب پتنتی در USPTO به ثبت رسیده است. آمریکا بزرگترین تولیدکننده نانوکلی در جهان بوده و بسیاری از شرکت‌های قدرتمند تولیدکننده لاستیک در این کشور حضور دارند. از این روی ثبت این پتنت در آمریکا برای شرکت نانو پارمین خاوران اهمیت راهبردی دارد.

ایده اصلی این فناوری در چالش ستاد نانو مطرح شد و شرکت نانو پارمین خاوران موفق به کسب رتبه اول این چالش شد. شرکت کویر تایر از متقاضیان این فناوری بود که پس از چالش نوآوری ستاد، در برخی لاستیک‌های خود به صورت آزمایشی از این نانوکلی استفاده کرد.