خلاصه وبینارهای صنعتی و تخصصی در صنایع فلزی و حمل و نقل تریبون نانو و صنعت 1401

دومین روز از مجموعه وبینارهای سومین دوره رویداد ملی “تریبون نانو و صنعت 1401” با حضور جمعی از مدیران ، مسئولین و متخصصین حوزه نانو با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو  با هدف توسعه فناوری نانو در صنایع کشور در روز یکشنبه 7 اسفند ماه 1401 برگزار شد.

محوریت وبینارها در این روز بر پایه ی صنایع فلزی، خودرو و حمل و نقل ارائه شد.در ادامه مختصری پیرامون موضوعات ارائه شده توسط متخصصین این حوزه به شرح زیر است:

  • مهندس مرتضی عمارتی ، “مدیر طراحی محصولات جدید شرکت تولیدی و صنعتی بهران فیلتر” توضیحاتی پیرامون فیلتراسیون سطحی ارائه شد که در آن ذرات و آلاینده ها در سطح کاغذ به دام می افتند و امکان نفوذ به عمق کاغذ را ندارند که این نوع فیلتر از ویژگی های فیلتراسیون نانویی می باشد.وی اذعان داشت جدیدترین تحول در صنعت فیلتر ورود نانو تکنولوژی به این صنعت می باشد.
  • خانم دکتر مینا آسیابی، “مدیر آزمایشگاه شرکت دانش‌بنیان ایران دلکو” توضیحاتی پیرامون مبدل های نانوکاتالیستی خودرو که در واقع براى کاهش مواد سمى و آلاینده گازهاى خروجى اگزوز خودرو بکار مى رود، ارائه داد.
  • دکتر هانی فاضلی ، “مدیر فنی و اجرایی شرکت پردیس شیمی” باختر به توضیحاتی پیرامون روانکارهای نانویی با خاصیت پخش یکنواخت و پایدار همگام با پیشرفت تکنولوژی در جهان، ارائه کننده محصولات تولیدی با فناوری نانو جهت مصرف در خودروهای سواری و دیزلی و روانکارهای مخصوص صنعتی است.فاضلی از این محصول به عنوان معدود محصولی که در داخل و خارج از کشور تولید می شود یاد نمود.
  • مهندس شاهپور پیروزی، “مدیرعامل شرکت فرانگار شرق “پیرامون تولید فیلتر هوای خودرو حاوی نانو الیاف PANو کاربرد آن توضیحاتی را ارائه نمود.
  • مهندس اکبر رضایی، ” رئیس هیئت‌مدیره شرکت افق درخشان اسپادانا” توضیحاتی پیرامون شرکت اسپادانا به عنوان تولید کننده شوینده های بدون آب و با آب، انواع واکس های خودرویی و خانگی با استفاده از فناوری نانو در ایران ارائه داد.  رضایی در ادامه، توضیحاتی را پیرامون محصول کارواش و تمیزکننده چند منظوره بدون آب بر پایه فناوری نانو بیان نمود.
  • دکتر ابوالقاسم دولتی ” مدیرعامل شرکت شریف نانو پارس” توضیحاتی را پیرامون محصولات شرکت نانوپارس از جمله پاک کننده، شوینده و نگهدارنده خودرو بر پایه فناوری نانو مزایاو کاربرد این محصولات را در ارائه خود مورد توجه قرارداد. وی هم چنین توضیحاتی پیرامون رسوب زدایی و نحوه اجرای آن ارائه کرد.
  • دکتر علی فرشیدفر ” قائم مقام گروه پژوهش صنعت مدرن” ، توضیحاتی را پیرامون خلق ارزش در صنعت خودرو با استفاده از فرایند نانولایه نشانی فیزیکی بخار و ورود موفق به صنایع مختلف را در ارائه خود مورد توجه قرار داد.
  • خانم دکتر ریحانه علی­رمضانی ” مدیر کنترل کیفی شرکت دانش‌بنیان پلاسما اکسید پارس” توضیحاتی را پیرامون ایجاد پوشش‌های نانوکامپوزیتی روی زیرلایه‌های آلومینیومی به روش PEO جهت بهبود خواص سایشی ارائه نمود.
  • دکتر محسن عسکری پیکانی ” مدیرعامل شرکت توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد نانوساختار نماد” توضیحاتی را پیرامون تولید سیم‌جوش‌های تو پودری مقاوم به سایش بر پایه فناوری نانو ارائه نمود.
  • مهندس یوسف کرمی ” مدیرعامل شرکت پرتو بهتاب شیمی البرز” در راستای بهبود کیفیت جوشکاری با نانو پوشش ضد پاشش توضیحاتی را ارائه نمود.

علاقمندان می توانند نسبت به ثبت نام در این رویداد، از طریق صفحه ثبت نام رایگان در سایت ایوند (به نشانی evand.com/events/۰۱۱۸) اقدام نمایند و پس از یکبار ثبت نام در رویداد، از تمامی برنامه ها در تمامی روزها استفاده کنند (نیازی به ثبت نام مجزا برای هر روز یا هر برنامه نیست).

همچنین برنامه کامل زمان‌بندی ارائه های تریبون نانو و صنعت ۱۴۰۱، از اینجا قابل (دانلود) است. جزئیات برنامه ها و امکان دانلود فایل پوسترها نیز در انتهای متن این خبر (به نشانی INDnano.ir/۱۳۶۰۲)، قرار داده شده است.