نانومواد، عمر باتری‌ها را تا ۱٫۵ برابر افزایش می‌دهند

شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان با تولید و عرضه ترکیباتی موسوم به اکسپندر باتری امکان افزایش طول عمر باتری تا ۱٫۵ برابر را فراهم کرده است. افزایش تعداد چرخه شارژ/دشارژ از ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ چرخه و همچنین کاهش اجزاء مورد نیاز برای باتری، از دیگر مزیت‌های این محصول است.

باتری سرب اسید یکی از قدیمی‌ترین نوع باتری قابل شارژ بوده که توانایی ایجاد جریان‌های بالا را دارد. این ویژگی همراه با هزینه کم، آنها را برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری مناسب کرده است تا جریان بالا مورد نیاز موتورها را فراهم کنند. شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان موفق به توسعه فناوری برای بهبود این نوع باتری‌ها شده است.  اکسپندر باتری سرب-اسید شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان حاوی نانوذرات است. این نانوذرات به دلیل مساحت سطحی زیاد و درنتیجه مساحت تماس بالاتر الکترود/الکترولیت، میزان بالاتری از شارژ/دشارژ را ایجاد کرده و مسیر کوتاهی برای انتقال سریع بار ایجاد می‌کند. به گفته مدیرعامل این شرکت تولیدی، این اکسپندرهای حاوی نانوذرات می‌توانند طول عمر باتری را ۱٫۵ برابر افزایش داده، چرخه شارژ/دشارژ باتری را از ۱۰۰ به ۱۵۰۰ رسانده و در نهایت موجب کاهش مصرف مواد اولیه در تولید باتری شوند.

شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان در شهریورماه ۱۳۹۵ با هدف تولید مواد شیمیایی با بهره گیری از فناوری نانو تأسیس شده است. این شرکت در مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مستقر شده است. در حال حاضر سولفات باریم بصورت سنتزی و در مقیاس نانو در واحد نیمه صنعتی تولید شده است.