سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو منصوب شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری “سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو” را منصوب کرد.

دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، طی حکمی، دکتر عماد احمدوند را به عنوان «سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو» منصوب کرد.

در حکم دهقانی خطاب به احمدوند آمده است: «به استناد تبصره ۱ بند ۲ ماده ۶ سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های نانو مصوب جلسه ۸۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنایت به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم شما را به عنوان “سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو” منصوب می کنم.

“استمرار و ارتقاء جایگاه علمی کشور در علم و فناوری نانو”، “توجه ویژه به توسعه فناوری‌های بدیع با اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی بالا”، “ارتقاء مشارکت نخبگان در حل مسایل کشور با تکیه بر فناوری نانو”، “حفظ و ارتقاء سرمایه انسانی و شبکه خدمات فناوری نانو”، “ترویج و فرهنگ سازی برای افزایش مشارکت ذی نفعان در توسعه و کاربست فناوری نانو”، “توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی” و همچنین “حمایت از نفوذ فناوری نانو در صنایع موجود” از مهم‌ترین ماموریت های مورد انتظار از آن ستاد است.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت مردمی خواستارم. از تلاش و زحمات جناب آقای دکتر سعید سرکار در طول تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال برای ایشان آرزوی بهروزی و توفیق دارم. لازم است از تجربیات ایشان و سایر همکاران به خوبی استفاده شود.»

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، عماد احمدوند، دانش آموخته دکتری مدیریت فناوری از دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این مدیریت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری را بر عهده داشت. وی از ابتدای تشکیل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در این ستاد فعالیت داشته و سوابقی همچون مدیریت گروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مدیریت پایگاه‌های صادراتی ستاد فناوری نانو، مشارکت در تدوین اسناد ملی توسعه فناوری نانو، راه‌اندازی باشگاه شرکت‌های دانش بنیان صادراتی را در کارنامه دارد. عضویت در هیئت مدیره صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و عضویت در هیئت مدیره هلدینگ دانش بنیان صنایع نانوتک آینده، از دیگر سوابق کاری احمدوند است.