پوشش نانومتری دوام آینه را افزایش داده است

گروه صنعتی شیشه کاوه در تولید آینه از پوشش کروم و آلومینیوم با ضخامت نانومتری استفاده کرده که این کار دوام آینه را در محیط‌های با رطوبت بالا نظیر حمام یا استخرها افزایش داده است. اثر رطوبت روی این نانوپوشش بسیار کم بوده در نتیجه آسیب به آینه در محیط مرطوب به حداقل می‌رسد.

بیشتر آینه‌‌ها با افزودن روکش بازتابنده به یک صفحه مناسب، معمولاً شیشه، ساخته می‌شوند. در آینه‌ها این صفحه به‌دلیل آسانی ساخت، شفافیت، سختی و توانایی داشتن رویه صاف، از جنس شیشه است. روکش بازتابنده معمولاً به پشت آینه افزوده می‌شود تا از فرسایش و آسیب‌های ناگهانی در پناه بماند. گروه صنعتی شیشه کاوه برای تولید آینه از پوشش آلومینیوم و کروم استفاده می‌کند.

این آینه آلومینیومی با استفاده از فناوری‌نانو و لایه‌نشانی فلز آلومینیوم بر روی شیشه تولید می‌شود و در مقایسه با آینه نقره از قیمت پایین‌تری برخوردار است، در مواردی که حساسیت کاربری کمتر است می‌توان از این نوع آینه‌ها استفاده کرد.

آینه کروم برای مناطق مرطوب و مکان‌هایی با رطوبت بالا (حمام و استخر شنای سرپوشیده) مناسب است. پوشش کروم بسیار مقاوم است و رطوبت کمترین تاثیری را روی آن دارد. از این آینه‌ها همچنین می‌توان به‌عنوان یک سبک تزیینی برای طراحی‌های جدید و یا برای تولید جلوه‌های بصری با بازتاب‌های متنوع استفاده کرد.

با توجه به این خصوصیات و ویژگی‌ها، این نوع آینه‌ها را می‌توان در حمام، سالن‌های ورزشی، سالن‌های غذاخوری، هتل‌ها، اتاق‌های کنفرانس، پانل‌های نما، سیستم‌های روشنایی و اتاق‌های بازپرسی استفاده کرد.

با توجه به فناوری به کار برده شده، این آینه‌ها دارای گارانتی ۱۰ ساله برای هرگونه تغییر رنگ یا ایجاد لکه‌های سیاه و کدر شدن بوده و دارای دو لایه محافظ با ماندگاری دراز مدت جهت جلوگیری از کدر شدن است. این محصول آزمون‌های دوام از جمله مقاومت در برابر رطوبت، نمک و اسید را با موفقیت پشت سر گذاشته است.