تولید نانوفناورانه کیت‌های DNA و RNA در کشور

به گفته مدیرعامل شرکت روناش تکنولوژی پارس، این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA از منابع مختلف را تولید و به بازار عرضه کرده است.

در حال حاضر اغلب آزمایشگاه‌های کشور برای غربالگری و استخراج DNA و RNA از روش‌های زمان‌بر و پرهزینه استفاده می‌کنند. امیر شیرعلی زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «کیت‌های استخراج DNA و RNA ما 70 درصد نسبت به کیت‌های خارجی ارزان‌تر بوده و با سرعت بالایی می‌تواند فرآیند استخراج را انجام دهد. هیچ وابستگی به خارج از کشور برای تولید این محصولات نداریم.»

با استفاده از این کیت‌های نانویی مغناطیسی، زمان انجام آزمون از گرفتن نمونه تا ارائه نتایج به کمتر از سه ساعت کاهش یافته است. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است این شرکت انواع مختلفی از محصولات نظیر نانومواد را نیز تولید می‌کند، نانوذرات طلا و نانولوله‌های مغناطیسی از دیگر محصولات این شرکت است که تا کنون 4 گواهی نانومقیاس نیز دریافت کرده است.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

«شرکت روناش تکنولوژی پارس» با بکارگیری توان و دانش بومی، موفق به طراحی و تولید کیت‌های مغناطیسی استخراج نوکلئیک اسیدها شده است و در مسیر توسعه و پیشرفت محصولات خود، روابط نزدیکی با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های ملی و شرکت‌های نوآور ایرانی دارد.