رشد سریع‌تر بافت سه‌بعدی روی داربست نانویی یک شرکت دانش‌بنیان

شرکت تحلیلگران پیشرو سانا نادین با ورود به حوزه تحقیقاتی جدیدی در زمینه نانوزیست‌فناوری به وسیله نانوپوشش‌های مهندسی شده، موفق به تولید محصول منحصر به‌فردی با عنوان داربست مناسب برای ایجاد بافت سه‌بعدی مطابق با ثبت اختراع شماره ۱۰۴۶۹۵ شده است.

شرکت دانش‌بنیان تحلیلگران پیشرو سانا نادین، پیشرو در حوزه خدمات، ایده، طرح، مشاوره و تولید نانوپوشش‌های مهندسی شده است. این پوشش‌ها با توجه به خواص مکانیکی، اپتیکی، آبگریزی و آبدوستی، خوردگی و الکتریکی منحصر به فردی که دارند،کاربردهای گسترده‌ای در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و خودروسازی فراهم می‌کنند.

این شرکت، نانوساختار مهندسی شده‌ای را با روش پوشش‌دهی PVD بر روی لام شیشه‌ای ایجاد کرده است که به‌عنوان داربست یا اسکفلد، شرایط رشد سلول‌ها و تشکیل بافت را بر روی آن فراهم می‌کند. این اسکفلدها به‌دلیل مورفولوژی خاص سطح حفره‌ها و زبری، امکان تغذیه بهتر سلول‌ها و چسبندگی آن‌ها را فراهم کرده و درنتیجه با تکثیر و رشد سلول‌ها، کلونی شدن آن‌ها صورت می‌گیرد.

این محصول می‌تواند در داخل و همچنین خارج از کشور در مراکز درمانی، تحقیقاتی، پاتولوژی‌ها، بیمارستان‌ها بخش‌های جراحی، مراکز کاشت و مطالعه سلول‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی پزشکی و دارویی، فروش لوازم و تجهیزات پزشکی قابل استفاده باشد.

از مهندسی بافت می‌توان برای بازسازی، حفظ یا بهبود وضعیت قسمت‌ها یا بافت‌های آسیب‌دیده بدن استفاده کرد. رسیدن به چنین دانش فنی از سوی این شرکت با توجه به اینکه فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه به‌طور تصاعدی در حال رشد هستند، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در حالی‌که در دنیا فروش سالانه بایومتریال‌های احیا‌کننده، از مرز ۲۴۰ میلیون دلار در سال در حال عبور است، این فناوری می‌تواند بخشی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

محصول لام شیشه ای با پوشش نانوساختار و با هدف بهبود تر شوندگی در کاربردهای رشد سلولی و مهندسی بافت از این شرکت در حال حاضر، در مرحله ارجاع به سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.