تنفس هوای عاری از ویروس با دستگاه ایرانی

یک شرکت ایرانی موفق به توسعه و تولید دستگاه تصفیه و ضدعفونی هوا بر پایه فناوری پلاسما شده است.

اکبر تکری، مدیر اجرایی شرکت پنتا پلاسما در گفتگو با ستاد خبری ایران نانو با اشاره به این که حوزه فعالیت شرکت تصفیه و ضدعفونی هواست، اظهار کرد: «محصول تولیدی ما هوا را از هر گونه ویروس و باکتری پاک می‌کند و می‌توان از آن در مراکز درمانی، منازل، سازمان‌ها و ادارات استفاده کرد. تمامی محصولات شرکت ضدعفونی و تصفیه هوا را براساس فناوری پلاسما انجام می‌دهند.»

وی افزود: «استفاده از فناوری پلاسما باعث ارتقا این محصول نسبت به دیگر دستگاه‌های تصفیه هوا شده و علاوه‌بر این کیفیت تصفیه هوا را نیز بالا برده است. همانطور که گفته شد در این دستگاه فناوری پلاسما به کار رفته و به همین دلیل نیاز به استفاده از فیلتر ندارد. این محصول می‌تواند دود، گردوغبار، روغن و بخارهای صنعتی موجود در هوا را تصفیه کند.»

مدیر اجرایی شرکت پنتا پلاسما عنوان کرد: «ایده اولیه ساخت این محصول پس از شیوع کرونا شکل گرفت و با توجه به تجربه‌ای که در حوزه پلاسما داشتیم، دستگاه تصفیه و ضدعفونی هوا را بومی‌سازی کردیم. این دستگاه نه تنها راندمان بالایی نسبت به محصولات مشابه دارد بلکه حجم بالایی از هوا را بدون نیاز به فیلتر تصفیه می‌کند. نبود فیلتر باعث می‌شود که هزینه‌های مصرفی کاهش پیدا کند که از دیگر مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود.»

تکری با اشاره به این که نمونه مخصوص مراکز درمانی دستگاه تصفیه و ضدعفونی هوا نیز ساخته شده، گفت: «این محصول مشکلات دستگاه‌هایی که با لامپ یو وی، گاز اوزون و مواد شیمیایی کار می‌کنند را ندارد. کاملا دوستدار محیط زیست است و به صورت سبز هوا را ضدعفونی و تصفیه می‌کند. نمونه خارجی آن نیز بازار وجود دارد با این حال قیمت محصول ایرانی نسبت به نمونه خارجی به شدت پایین‌تر است. همچنین امکان ارائه خدمات پس از فروش نیز برای محصول ایرانی وجود دارد.»

وی عنوان کرد: «این دستگاه می‌تواند به صورت آنتی‌ویروس و باکتری موجود در هوا را از بین ببرد. توسعه آن سال ۹۹ کلید خورد و طی چهار نمونه اولیه ساخته شد. در حال حاضر وارد بازار شده و مدل‌های مختلف آن به فروش می‌رسد.»