«یار نیکان صالح»؛ ارائه‌کننده پوشش‌های نانویی جهت افزایش عمر قطعات در معرض خوردگی و سایش

علی صالحی، مسئول فروش شرکت دانش‌بنیان «یار نیکان صالح»‌تولیدکننده دستگاه‌های پوشش‌دهی در خلاء (PVD) با اشاره به فعالیت این غرفه در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: «این شرکت از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات ابزار دقیق مورد نیاز تولید قطعات میکرو الکترونیک و ادوات نانومتری آغاز کرده است. اصلی‌ترین فعالیت آن هم در حوزه پوشش‌دهی نانو به روش پی وی دی است. در این روش تجهیزاتی داریم که در خلا پوشش‌هایی را اعمال می‌کند که علاوه بر ایجاد رنگ‌های متنوع، نسبت به خوردگی و سایش روی محصولات و مواد مختلف مقاومت و خواص مکانیکی بالایی دارد.»

وی افزود: «شرکت یار نیکان صالح، فعالیت خود بر قسمت‌های مختلف سیستم‌های پوشش‌دهی در خلاء را با هدف تامین نیاز واحدهای صنعتی و آزمایشگاهی و همچنین دستیابی فناوری ساخت این سیستم‌ها آغاز کرد. کارخانجات و کارگاه‌های تولیدکننده قطعات خودرو، کاشی و سرامیک، شیرآلات بهداشتی، ظروف آشپزخانه و لوازم ساختمانی از جمله خریداران دستگاه‌های صنعتی ساخت این شرکت هستند.»

به گفته صالحی، این پوشش‌دهی ماندگاری بالایی داشته و موارد مصرفی زیادی هم در بخش‌های مختلف صنعت چون ساختمان و دیگر حوزه‌‌ها دارد به گونه‌ای به اشکال وسیعی می‌تواند کاربردی باشد.

مسئول فروش شرکت دانش‌بنیان «یار نیکان صالح»‌ ادامه داد: «در چند سال اخیر تعاملات خوب و همکاری‌های مشترکی با بخش های محتلف صنعت داریم؛ به‌گونه‌ای که بالغ بر ۱۰۰ دستگاه در واحدهای صنعتی نصب کرده‌ و درحال خدمت‌‌رسانی به آن‌ها هستیم. البته باید گفت که  که تعداد این واحدهای صنعتی هر ماه درحال افزایش است.»

صالحی ادامه داد: «دستگاه‌های تولیدی شرکت، دستگاه‌های آب کاری در خلاء است که نوعی پوشش نازک دارد اما علی رغم اینکه پوشش نازکی دارد، بسیار ماندگار و با کیفیت است. درحال حاضر نیز در غرفه نمایشگاه نانو، پوشش‌های تزیینی به روش پی وی دی را عرضه کرده‌ایم.»

مسئول فروش شرکت دانش‌بنیان «یار نیکان صالح»‌ اشاره کرد: «هر قطعه‌ای که دچار سایش و یا خوردگی باشد می‌تواند با این روش پوشش‌های لازمه نانویی را دریافت کرده تا عمر قطعه‌ها افزایش پیدا کند.»

وی افزود: «درحال حاضر در ابتدای راه صادرات هستیم و تلاش داریم در این مسیر فعالیت‌های شرکت را گسترش بدهیم.»

به گفته صالحی، نمایشگاه نانو جزء نمایشگاه‌های فعالی است که هر ساله در آن حضور داریم؛ چراکه بستر تبادل اطلاعات و همکاری مشترک را برای فعالیت میان شرکت‌های حوزه نانو با بخش صنعت فراهم کرده است.