امضای تفاهم‌نامه همکاری ویژه میان ستاد نانو و سازمان تات

تفاهمنامه همکاری ویژه‌ای میان ستاد فناوری نانو و سازمان تات منعقد شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ایران نانو، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ویژه میان ستاد فناوری نانو و سازمان تات جهاد کشاورزی با حضور سعید سرکار دبیر ستاد فناوری نانو و سید مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات و آموزش وزارت کشاورزی برگزار شد.

همچنین در این مراسم تفاهمنامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران به امضای علی نجیمی، رئیس بخش صنعت ستاد نانو و عباس صلاحی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران رسید.

سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان این که به دنبال تشکیل کمیته فناوری راهبردی نانو در وزارت جهاد کشاورزی هستیم، اظهار کرد: «تاکنون ۳۱ کمیته  استانی در کشور به ریاست جهاد کشاورزی تشکیل شده که هدف از این کار ایجاد الگویی برای چارچوب حمایتی جهاد کشاورزی از شرکت‌هاست. بدین ترتیب شرکت‌های بخش خصوصی و مجموعه‌های پژوهشی که به تولید محصول رسیده‌اند، نمونه اولیه محصول ساخته‌اند رساندند و پتانسیل تجاری‌سازی دارند از سمت جهاد کشاورزی حمایت می‌شوند تا وارد صنعت کشاورزی شوند.»

وی افزود: «بخش کشاورزی در حال حاضر نیز می‌تواند از برخی از فناوری‌های موجود در حوزه کشاورزی استفاده کند، بسته بندی‌های نانویی یکی از این موارد است. پیشنهاد شده از بسته‌بندی‌های نانویی برای نگهداری میوه شب عید استفاده شود تا ماندگاری میوه‌ها افزایش پیدا کند. همچنین از فناوری نانو حباب برای کاهش ضایعات در مرغداری‌ها استفاده می‌شود. جهاد کشاورزی از تمامی دستاوردهای حوزه نانو که قابلیت ورود و رسوخ به صنعت کشاورزی را دارند، حمایت می‌کند.»