«نانو کلین»، دستمال آنتی‌باکتریال خشک و از بین برنده ویروس کووید-۱۹

محمود همتی‌پور، مدیر فروش و قائم‌مقام مدیرعامل شرکت «نرمدیس کالا» با اشاره به معرفی محصولات خود در نمایشگاه نانو گفت: «محصولی که در غرفه ارائه کردیم، «نانو کلین» یکی از دستمال‌های آنتی‌باکتریال خشک در دنیا است. این دستمال زمانی که خشک است، عملکرد یک دستمال معمولی را دارد، اما به محض اینکه مقداری رطوبت جذب کند، مواد موجود در دستمال فعال می‌شوند و به صورت کامل سطوح را نظافت و هم ضدعفونی می‌کند.»

وی افزود: «این محصول نمونه مشابه و یا خارجی ندارد. دیگر محصولاتی که شاید به گونه‌ای مشابه این محصول باشند، دستمال‌‌های آنتی‌باکتریال مرطوب هستند که به واسطه مرطوب بودن یک فضای مشخصی می‌خواهد که رطوبت را نگه دارد. اما این دستمال قابلیت این را دارد که یک برگ آن را به صورت معمولی در کیف نگه‌داری شود و هر زمان هم که به آن نیاز داشتند، می‌توانید با رساندن کمی آب، آن را مرطوب کرده و به خوبی برای ضدعفونی و تمیزکردن از آن بهره‌مند شوید.»

مدیر فروش شرکت «نرمدیس کالا» با اشاره به مزیت‌های این محصول در بازار گفت: «این محصول در بحش صنعت نیز کاربردهای مثبتی دارد، به طور مثال می‌توان در صنعت پزشکی برای ضدعفونی کردن و یا پاک کردن سطوح از آن استفاده کرد. البته باید اشاره کرد که آزمایش و تست باکتری و ویروسی این محصول گرفته شده و به خوبی بر ویروس کووید-۱۹ اثرگذار بوده و آن را از روی سطوح پاک خواهد کرد.»

همتی پور ادامه داد: «درحال حاضر پنج محصول نانو کلین داریم، یک محصول چندمنظوره است. یکی مختص به آشپزخانه، یکی مختص به سرویس بهداشتی، یکی هم مخصوص خودرو و دیگری هم دستمال میکروفایبر است که هم قابلیت چند منظوره و استفاده چندگانه دارد.»

به گفته وی، این محصول در بحث خانگی هم سهم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته و به خوبی فروش می‌رود. سهم بازار این محصول با توجه به ورود تازه‌ای که به بازار داشته است، حدود پنج درصد است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت «نرمدیس کالا» با بیان اینکه محصول نانو کلین، تاییدیه نانو مقیاس دارد، توضیح داد: «این محصول حدود دو سال است که در داخل کشور توسعه و تولید می‌شود و یک سیر تکاملی نیز برای موفقیت در بازار طی کرده است. درحال حاضر در بحث صادرات این محصول ورود نکرده‌ایم و در تلاش هستیم طی تعامل با کارگروه‌ها در کشورهای مختلف، به بحث صادارت این محصول بپردازیم.»

وی افزود: «با توجه به قطعی اینترنت، آن‌طور که باید و شاید اطلاع‌رسانی درست و مناسبی از برگزاری نمایشگاه صورت نگرفت و این جریان ممکن است موجب شود تا مراجعه‌کنندگان بسیاری از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو بی‌خبر باشند.»

همتی پور در ادامه بیان کرد: «مجموعه نرمدیس کالا، حیطه فعالیتی گسترده‌ای دارد و درحال حاضر با بخش صنعت به‌صورت تخصصی درحال فعالیت است. به غیر از محصول نانوکلین، محصول دستمال بدون پرز و یا دستمال‌های چسبی را داریم که در برخی از صنایع کاربردی است. این محصول تا مدتی پیش یک محصول وارداتی بوده که درحال حاضر دانش آن را بومی‌سازی کرده و آن را در تعامل با صنعت عرضه می کنیم.»