از یخچال تا ماشین لباس‌شویی و رایاتور در خانه نانویی

یکی از غرفه‌هایی که در هنگام ورود به سالن خلیج‌فارس به چشم می‌خورد، خانه نانویی است که میزبان شرکت‌های مختلف ایرانی است. یخچال، لباس‌شویی، پکیج، رادیاتور و انواع رنگ، پروفیل و مواد ساختمانی در این غرفه برای بازدید علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

فرهنگ آزاد، مدیر بخش فروش شرکت شیلر فرآیند پارس از حضور چندین شرکت ایرانی که مصرف‌کننده فناوری نانوپوشش تبدیلی زیرکونیومی شیلرفرآیند پارس هستند، در غرفه خانه نانویی خبر داد. امرسان یکی از شرکت‌هایی است که از این نانوپوشش در تولید یخچال فریز استفاده می‌کند. یکی از این یخچال‌هایی امرسان در غرفه خانه نانویی برای بازدید علاقه‌مندان قرار داده شده است.

مهندس آزاد می‌گوید: «شرکت تاش رادیاتور از جمله شرکت‌هایی است که در تولید رادیاتور از نانوپوشش تبدیلی زیرکونیومی شیلرفرآیند پارس استفاده می‌کند که نمونه‌ای از این رادیاتورها نیز در این غرفه به نمایش در آمده است. نمونه‌ای از یک ماشین لباس‌شویی نیز در خانه نانویی قرار دارد که این محصول نیز حاوی نانوپوشش تبدیلی زیرکونیومی شیلرفرآیند پارس است.»

مدیر بخش فروش شرکت شیلر فرآیند پارس می‌افزاید: «کاربرد این نانوپوشش‌ها تنها به این چند مورد محدود نمی‌شود، صنعت آندایزینگ و آلومینیم از دیگر حوزه‌هایی کاری ما است و در این نمایشگاه و در خانه نانویی، محصولات پروفیل آلومینیم البرز عرضه شده است، پروفیل‌هایی که در آن‌ها از نانوپوشش استفاده شده است.»

به گفته وی، در حال حاضر شرکت‌های بزرگی نظیر  آلومرول نوین و آلومینیوم پردیس (روان‌گذار پردیس) موفق به جایگزینی نانوپوشش‌های تبدیلی زیرکونیومی به جای پوشش‌های تبدیلی کروماته رایج درصنعت آلومینیوم شده‌اند.

در خانه نانویی انواع شیرآلات، چسب‌ها و رنگ‌های مختلف نانویی که توسط شرکت‌های نامدار ایرانی تولید شده‌اند برای بازدید علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

خانه نانویی را می‌توان مصداق بارز کاربرد فناوری‌نانو در صنعت ساختمان دانست که در نمایشگاه‌های نانو طی چند سال اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. هر ساله در نمایشگاه نانو، محصولات نانویی صنعت ساختمان که دارای تاییدیه نانومقیاس و دیگر گواهی‌نامه‌های مرتبط با این صنعت است در غرفه‌ای با عنوان خانه نانویی عرضه می‌شوند. این خانه با هدف نمایش ملموس ‌ویژگی‌ها و کاربرد فناوری‌نانو در صنعت ساختمان دایر شده که در آن محصولات نانویی ساختمانی در حوزه‌های بتن و سیمان، کاشی و سرامیک، سنگ، رنگ و رزین، لوله و اتصالات، پروفیل درب و پنجره، نانوپوشش‌های تزئینی و سخت، کفپوش‌ها و همچنین محصولات نساجی مرتبط با بخش ساختمان ارائه می‌شود.

 

خانه نانویی، میزبان شرکت‌های نامدار ایرانی/ از یخچال تا ماشین لباس‌شویی و رایاتور