شمارش معکوس برای «نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱» آغاز شد

سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو از روز شنبه ۹ مهر تا ۱۲ مهرماه با حضور بیش از ۱۶۰ شرکت تولیدی و ارائه‌دهنده خدمات نانویی، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ از این نمایشگاه در سالن‌های ۵، ۶ و ۴۴ (سالن خلیج فارس) بازدید کنند.

شرکت‌های صنعتی در نمایشگاه نانو در حوزه‌های مختلفی نظیر نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته حضور دارند.

این نمایشگاه موقعیت مناسبی برای همکاری‌ فناورانه میان استارت‌آپ‌ها و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور در مسیر تجاری‌سازی محصولات فراهم می‌آورد. از تمامی سرمایه‌گذاران، شتابدهنده‌ها، مسئولان، صاحبان صنایع و فعالان علاقه‌مند در اکوسیستم نوآوری کشور دعوت به عمل می‌آید تا از این نمایشگاه بازدید کنند. در غرفه نانواستارت‌آپ، ۴۰ استارت‌آپ بیش از ۱۰۰ محصول فناورانه خود را در معرض نمایش مخاطبان قرار خواهند داد.

یکی از برنامه‌های ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱، دعوت و پذیرش مهمانان خارجی از سراسر جهان با همکاری وزارت امور خارجه است. هدف از حضور این هیات در نمایشگاه، مذاکره تجاری با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه ایران نانو است. میهمانان از کشورهای مختلف نظیر برونئی، مالزی، تایلند، چین، سوریه، هند، مکزیک، ترکیه و ارمنستان در حوزه‌های تخصصی مختلف در نمایشگاه ایران‌نانو۱۴۰۱ حضور خواهند داشت، تا علاوه بر بازدید از نمایشگاه، جلساتی با شرکت‌های نانویی ایرانی برای همکاری مشترک داشته باشند.

از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، نشست‌های تجاری میان صاحبان صنایع و کارشناسان تحقیق و توسعه صنایع با شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه است تا نیازهای صنایع شناسایی شده و بخش از این نیازهای صنعتی با فناوری‌های داخلی تامین شود.

کارگاهی آموزشی مختلفی برای علاقه‌مندان حوزه نانو برگزار می‌شود که برای اطلاع از موضوعات کارگاه به سایت نمایشگاه مراجعه کنید.

آزمایشگاه‌ها نیز در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ حضور دارند تا خدمات و توانمندی‌های خود را در بخش آزمایشگاهی به جامعه علمی معرفی کنند.

در این نمایشگاه، تورهای بازدید ویژه در نظر گرفته شده است که به مخاطبان کمک می‌کند تا بازدید هدفمندتری را تجربه کنند. لیدرها متناسب با نیاز هر گروه از بازدیدکنندگان، اطلاعات تخصصی و مورد نیاز مخاطب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱، از منظر متراژ، نیمی از فضا در اختیار فعالان صنعتی بوده، ۱۸ درصد به بخش پژوهش اختصاص داده شده و ۱۴ درصد از فضای نمایشگاه نیز به خدمات تجاری‌سازی می‌پردازند. رسانه‌ها، فعالیت‌های ستادی و توسعه فناوری باقی فضاها را در اختیار دارند. بخش صنعت ۹۸ غرفه (۵۸ درصد غرغه‌های نمایشگاه‌) را در اختیار داشته و ۳۱ غرفه (۱۹ درصد از غرفه‌ها) نیز به بخش علم و پژوهش اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است که بازدید برای عموم آزاد بوده و گروه‌های دانشجویی می‌توانند در قالب تورهای دانشجویی از این نمایشگاه بازدید کنند.